Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil på afbetaling

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa jeg kar købt en bil på afbetaling hos et firma og var glad for bilen nu den gåde i stykker og firma er lukke  han ringe og sage aftalen bare gik vider til ham  men kan han det i følge lovgivne eller skal jeg så ikke skrive under på det 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:34

Ja et firma kan altid sælge aktiver vidre til et andet firma. Og dette er jo et aktiv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:45

Skiathos-info.dk:

hejsa jeg kar købt en bil på afbetaling hos et firma og var glad for bilen nu den gåde i stykker og firma er lukke  han ringe og sage aftalen bare gik vider til ham  men kan han det i følge lovgivne eller skal jeg så ikke skrive under på det 

Hvis det er i forbindelse med at du skal betale dine afdrag og manden ringer til dig og siger du skal indbetale til ham, så skal du IKKE indbetale til ham.

Såfremt firmaet er gået konkurs eller lukket så skal du have dokumentation for at aftalerne er overdraget til ham, og det skal foregå skriftligt.

Så find ud af hvad der er sket før du gør noget.

Samme hvis han har overtaget forpligtelserne på din bil (garanti/reklamationsret) så få det på skrift.

Køb ren argan olie her

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 09:08

han har lukke firma og ringe og sage jeg så skulle betale det til ham i steden for (ikke firma men privat) 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:30

Skiathos-info.dk:

han har lukke firma og ringe og sage jeg så skulle betale det til ham i steden for (ikke firma men privat) 

Lyder meget alternativt.

Du bør nok undersøge det nærmere.

Du kan her se om der er pant i bilen.

https://www.tinglysning.dk/tinglysning/forespoerg/bilbogen/bilbogen.xhtml;TDK_JSESSIONID=T26TP33QRhgL5SN7YNQcWttTsK97qqlvv5qTSgFRwTcWsP6Xc1JG!487126453!-267826262

og hvis der er det, så bør du ikke umiddelbart betale til ham (med mindre det er ham personligt der har pantet i bilen).

Måske det er en god idé at melde dig ind i FDM og få deres jurister til at vurdere det for dig. Det er svært at rådgive om når man ikke ved om pantet eksisterer.

Var det et selskab? altså et ApS, A/S, I/S, SmbA eller lignende

eller var det et personligt selskab Kurts Automobiler v/ Kurt Kurtsen?

Køb ren argan olie her

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 09:50

persnlige firma 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:10

Skiathos-info.dk:

persnlige firma 

Men er der pant i bilen? og hvem ejer pantet?

Køb ren argan olie her

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 10:17

ingen pant  

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:41

Jeg ville ikke udbetale til ham personligt uden nogen form for dokumentation fra ham at han har lukket sit firma og nu driver det som en privat virksomhed. På den måde kan du jo undersøge på cpr.nr. om han er personlig konkurs. Og om hans status på CVR.

Han hæfter jo selv for sin virksomhed som personlig virksomhed og derfor er det jo vel også på en måde ham som skal have indtægten hvis han har lukket virksomheden.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:58

Du kan gå 2 veje - den nemme løsning via FDM eller selv undersøge det hele.. :

1)

såfremt han vil have dig til at indbetale, skal han bevise sit tilgodehavende på skrift. Dvs. ejerpant, gældsbrev mv..  

Og så tjek det cvr. nr. som han havde... det finder du i CVR.dk eller biq.dk under statstidene. Hvis han er under konkurs, skal kravet komme via en advokat om gør krav om tilgodehavende.

hvis han f.eks ikke har dokumentation i orden på nogen måde, så har du måske fået en bil uden at skal betale for resten...

2) 

rådet er givet på forhånd af de andre... Meld dig ind i FDM og du får gratis juridisk rådgivning med det samme.. Så slipper du for alt besværet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)