Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. Køb af ur der smitter af.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Har et spørgsmål vedr. et ur min kæreste har købt i forretningskæden "DERES" ..

Uret er et "blink blink" guldbelagt ur eller sådan noget til 399,- kr. Intet mega dyrt, fansy halløj. Min kæreste kan ikke engang have uret på i 5 minutter, uden at hendes håndled bliver grønligt.

Hun tog et smut forbi forretningen, hun købte uret i. Og stødte først og fremmest på en urimelig dårlig service og fik at vide, det var hendes egen pligt at vide, hun ikke kunne tåle de ure og de kunne ingenting gøre. Hun blev nærmest bare FEJET væk og gloet mærkeligt på.

Nu har jeg ikke den største viden indenfor dette område og ville hører en Amino ekspert, der måske ved lidt mere om dette end jeg gør, om det er min kæreste's egen pligt at vide og hun ikke har ret til et eventuelt nyt ur, et tilgodebevis eller pengene tilbage. Uret er købt d. 20 Januar sidste måned.

Jeg mener bestemt, at forretningen burde tage uret tilbage, sende det til leverandøren og evt. give hende et tilgodebevis eller lig.n.

Hvad mener i? Og håber en Amino kan hjælpe.

Mvh
Martin

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:05

Hej Martin!

Jeg tænker, at det har noget med nikkel at gøre.

Se f.eks. linket her fra Politikkens hjemmeside.

Mvh. John

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 12:03

Hej John.

Ja det har det formentlig.

Men tænker, hvis der er nikkel i et produkt, skal det så ikke fremstå på nogle papire der medfølger produktet? På kassen? Eller evt. blive fortalt ved køb af produktet?

Det virker underligt, at man som privat person selv har ansvaret for om der er nikkel i et produkt. Og hvis der så er, så det bare ærgeligt, for produktet kan ikke byttes eller noget.

Men du har formentlig ret.

Vi må se, jeg går ihvertfald videre med sagen Smile

Mvh
Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08

Nikkel ville kunne give udslag ved nikkelallergi, men vel ikke farve grønt. Kan man ved at tegne hårdt med uret (ex gnide siden hårdt en del gange) på papir eller stof få lidt farve af?

Forgyldt kan sagtens indeholde nikkel, helt som chrome generelt altid gør det, men at det er en farveafsmitning og ikke en allergi synes jeg ikke lige peger på nikkel.

Det kan også være i forbindelse med sved at bling bling materialet afgiver det grønne og så hjælper det jo ikke bare at gnide på det.

Et ur-råd omkring nikkelallergi kan være at lakere uretsbagside med gennemsigtig neglelak

Personligt forstår jeg ikke at forretningen ikke bare tager det retur - men det er er jo noget i så må beslutte om I vil slås for, det er jo ikke mange penge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 12:14

Hej.

Tak for svar.

Det er en grønlig farve uret smitter af med. Og allerede efter 5 minutter, er der mærker på huden med misfarvning, det burde ikke lade sig gøre efter min mening.

Jeg ved godt det ikke er mange penge. Kun 399,- kr. Men synes helt klart at forretningen er helt gal på den. Og den måde forretningen stilte sig op på, gir bare endnu mere lyst til at køre dette videre.

399,- kr. er SMÅ PENGE for en forretning som DERES og produktet koster måske 100-150,- kr. i indkøb.

Man må kunne gå til forbrugerklage nævnet eller lig.n. Indtil videre har jeg haft kontakt til deres hovedkontor og afventer svar fra dem, så må vi se om vi også får en kold skuldre derfra.

Mvh
Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)