Jeg undrer mig over at antallet af søgeresultater på google kan flytte sig rigtig meget indenfor kort tid. Når jeg søger på houseofkids.dk i dag er der 722 søgeresultater. For 2 uger siden var der 11.300 søgeresultater. Er der nogen som ved om det er helt almindeligt at det flytter sig så meget... og hvorfor? Kan det ændre på mine placeringer? Jeg har ikke ændret noget i shoppen. Mange hilsener Helle |
Antal søgeresultater?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Kan godt se at tallene kunne forveksles - men jeg er nu helt helt sikker :·) |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hej Helle Du skal tænke på at søgemaskiner er åbne databaser der indekserer hele tiden, det fænomen du beskriver er et helt normalt mønster og forekommer hele tiden både for dig og alle dine konkurrenter, der kan være store afvigelser i antallet af sites der vises afhængigt af mange faktorer, tidspunkter ol. Med venlig hilsen Wesecureit René |
Wececureit
René
Det ser ud som om dit CMS genererer sider ud fra stort set ethvert nævnt ord i dine tekster. Google har f.eks. indexeret en side med titlen "Str. 32" og lignenede. Et værktøj jeg har viser også at Google har indexeret godt 11.800 sider. Det kan kun vise 1000 hits, så jeg kan ikke se dem alle. Hvis du bladrer ud ad i resultatlisten vises 1000 hits. Men tillykke du har en af de bedst indexerede sites jeg har set. Problemet er at da de er genereret tilfældigt af dit CMS og Google gemmer dem i en tid (cachede sider). Der bliver ryddet op engang i mellem. Du skal ikke bekymre dig om det, hvis du bare kan findes af Google på de nøgleord du gerne vil findes på. |
Nå ja, så der kan man bare se - det var da dejligt at høre :·) Det er jo en verden for sig som man lige skal have sat sig ind i - og hitte ud af hvordan det hele fungerer. Tak for dit svar :·) |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)