Hej Nina der findes flere forskellige måder at løse sådan en DC-bøv der på, en af måderne er simpelthen at bruge canoncial tagget. Hvis du er bare er nogenlunde til engelsk så står der er en løsning på probblemet her. ellers så kan du evt. bruge et 301 redirect, der findes en wikipedia artikel om 301-redirects her.
Nb jeg håber virkelig ovenstående svar ikke var en confusius bomb.
Faktisk har vi allerede forsøgt med et canonical tag - det virker ikke. Og ang 301 problematikken, så ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal fortælle at den skal redirecte fraz "ingenting" til / - eller modsat.
Jeg ved godt hvordan man laver redirects - det er ikke noget problem at linke fra node/1 til node/2 - men hvad skriver jeg rent fysist at den skal linke til?
Hej Nkara, Hvis canoncial url tagget ikke virker er der intet andet at gøre end at hive fat i din programmør også spørge ham om hvad fanden han har røget mens han skruede din hjemmeside sammen ej det var bare en spøg hehe.
Hmm prøv evt. at læse dette jeg har dog kun lige selv hurtigt skimtet det igennem.
Den slags problemer skal ordnes med en 301 redirect. Og det er meget sandsynligt, at I ikke kan styre det fra jeres CMS (systemet, der håndterer jeres hjemmeside). Derfor skal I have fat i jeres programmør og fortælle dem, at der skal opsættes en 301 redirect fra den ene version til den anden.
Alt afhængigt af, hvad jeres hjemmeside er bygget i, er der forskellige løsningsmodeller, så jeg kan ikke lige give konkrete råd uden at vide mere.
Vi har nu dobbelt tjekket canonical tag og håber på at det måske hjælper på problemet.
@ Frank - Vi bruger Drupal. Der er et modul der hjælper med redirects - men der skal jeg skrive den sty der kommer efter "minside.dk/" - og jeg kan altså ikke bruge det modul til det her.
Vores webmaster kan godt noget kode - men er der noget "hjælp" til hvor han skal skrive det "ind". Eller er der et begreb der dækker det her - for hvis jeg søger på redirects, så får jeg bare en masse sider om almindelige redirects... og det er jo ikke dem jeg har problemer med.