Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt Content på min forside med og uden / - hvordan fikser jeg det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

I diverse seo-værktøjer kommer vores forsider op på listen over dobbelt content, hvor det angives at:

www.minside.dk/ = www.minside.dk - altså med og uden "/"

Problemet er at vi ikke kan finde ud af hvad vi skal gøre for at fortælle systemet at det selvfølgelig er den samme side.

Vi lader ikke til at kunne lave et redirect - for i systemet angiver vi jo normalt forsiden som "/" - så hvad skriver man under "redirectes til"?

Andre må have haft samme problem - hvad gør I?

Mvh

Nina

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 11:30

Hej Nina der findes flere forskellige måder at løse sådan en DC-bøv der på, en af måderne er simpelthen at bruge canoncial tagget. Hvis du er bare er nogenlunde til engelsk så står der er en løsning på probblemet her. ellers så kan du evt. bruge et 301 redirect, der findes en wikipedia artikel om 301-redirects her. 

Nb jeg håber virkelig ovenstående svar ikke var en confusius bomb.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 11:47

Hi Lurks in the dark,

Mange tak for svar.

Faktisk har vi allerede forsøgt med et canonical tag - det virker ikke. Og ang 301 problematikken, så ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal fortælle at den skal redirecte fraz "ingenting" til / - eller modsat.

Jeg ved godt hvordan man laver redirects - det er ikke noget problem at linke fra node/1 til node/2 - men hvad skriver jeg rent fysist at den skal linke til?

Redirect from: /

Redirect to: ? (der er jo ingenting).

Måske du kan uddybe :)

// Nina

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 14:15

PS: Betyder det noget at vi normalt linker til "/" når vi internt linker til forsiden?

Herudover:

I IE ændrer den minside.dk til minside.dk/

I Chrome er det modsat. minside.dk/ ændres til minside.dk

I Firefox er det også minside.dk/ til minside.dk

Og seoværktøjerne finder altså begge dele.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 18:35

Hej Nkara, Hvis canoncial url tagget ikke virker er der intet andet at gøre end at hive fat i din programmør også spørge ham om hvad fanden han har røget mens han skruede din hjemmeside sammen ej det var bare en spøg hehe.

Hmm prøv evt. at læse dette jeg har dog kun lige selv hurtigt skimtet det igennem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nina,

Den slags problemer skal ordnes med en 301 redirect. Og det er meget sandsynligt, at I ikke kan styre det fra jeres CMS (systemet, der håndterer jeres hjemmeside). Derfor skal I have fat i jeres programmør og fortælle dem, at der skal opsættes en 301 redirect fra den ene version til den anden.

Alt afhængigt af, hvad jeres hjemmeside er bygget i, er der forskellige løsningsmodeller, så jeg kan ikke lige give konkrete råd uden at vide mere.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 19:56

Hej Frank og Lurks, 

Vi har nu dobbelt tjekket canonical tag og håber på at det måske hjælper på problemet. 

@ Frank - Vi bruger Drupal. Der er et modul der hjælper med redirects - men der skal jeg skrive den sty der kommer efter "minside.dk/" - og jeg kan altså ikke bruge det modul til det her. 

Vores webmaster kan godt noget kode - men er der noget "hjælp" til hvor han skal skrive det "ind". Eller er der et begreb der dækker det her - for hvis jeg søger på redirects, så får jeg bare en masse sider om almindelige redirects... og det er jo ikke dem jeg har problemer med. 

Mvh

Nina

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:10

Hej Nina.

Jeg bruger også Drupal som CMS og jeg har gjort følgende:

- Downloadet og installeret modulet Global Redirect fra Drupal.org

- Og så går du ind i Home » Administration » Configuration » System >> Global Redirect og ticker det første punkt der hedder 'Deslash'

Det skulle afhjælpe problemet...

Det er forresten et super modul til at afhjælpe andre former for DC.

Mvh.

Marc

På udkig efter en ny damprenser ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)