Jeg har for nylig oprettet en ny virksomhed med tilhørende CVR-nummer, og glæden var selvfølgelig stor da jeg fik registreringspapirer osv.
Men hvad glæden ikke er så stor ved, rede læssevis af reklamer jeg modtager nu! Altså af analoge slags i postkassen. Breve, foldere og andet skrammel vælter ind. Især fra advokater og revisorfirmaer.
Hvordan dælen ved de at jeg har startet ny virksomhed? Og må de sende mig den slags overhovedet - er det ikke spam?
Når du opretter en virksomhed ryger du jo ind i en stribe databaser, hvor virksomheder kan købe kontakt informationer, til at sende direct mail.. Jeg tror ikke det falder ind under kategorien spam, for så ville advokater sgu nok ikke gøre brug af det ;)
Men bare rolig, det er kun i starten at du modtager så meget, det stopper efter et par måneder..
Det aftager, som ny virksomhed så ryger du ind på lister der trækkes over nye virksomheder. Det kan være at nogle firmaer trækker hver uge, andre en gang om måneden. Dem der benytter dette korrekt tjener penge på det, specielt revisorer.
Du kan skrive en mail til CVR og bede om at blive reklamebeskyttet, så må der ikke hverken ringes eller sendes til dig. Det er en god idé at gøre nu, det vare ikke længe førend det er en telefonstorm i stedet for en brevstorm du modtager.