Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b2b affiliate

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg vil hører om der er nogen der har erfaring med b2b affiliates programmer. 

Jeg kunne godt tænke mig at markedsfører mine skilte via affiliate aftaler. Nogen der har prøvet dette? altså hvor der sigtes 100 % efter B2B?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44

Jeg lavet selv en test i UK for et web fax program for nogle år siden og det fungeret ikke, men da jeg for nyligt have en potentiel kunde med et b2b produkt så undersøgte jeg marked i DK.

Af de netværk jeg havde fat i afviste flere af dem kunden og dem som sagde at de godt kunne tage den ind, gjorde det klart at de ikke havde de store forventninger til salg.

Jeg ved ikke hvordan du promovere dig selv i dag, men hvis du eks ikke køre annoncer på Google, kunne du evt hive direkte fat i en affiliate og høre om i kan lave en aftale om at de står for din annoncering mod en procent af salget.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:50

Det var også lidt min fornemmelse og hvad jeg oplevede, da jeg spurgte forskellige netværk. 

Det kræver selvfølgelig at deres partnere sigter på B2B markedet, og det er nok der det kniber. 

Jeg tror jeg vil strege tanken om de store "program" aftaler, og i stedet tage fat i enkelte sider, der rammer mine kunder. 

Tak for dit indlæg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:17

Boysen:

Hej Alle

Jeg vil hører om der er nogen der har erfaring med b2b affiliates programmer. 

Jeg kunne godt tænke mig at markedsfører mine skilte via affiliate aftaler. Nogen der har prøvet dette? altså hvor der sigtes 100 % efter B2B?

Interessant tanke. Jeg overvejer noget lignende, men mon ikke også en almindelig affiliate kampagne virker? Eksponeringen bliver selvfølgelig meget bredere, men hvad gør det hvis der kun betales pr ordre?
Jeg har også overvejet en service med omdeling af brochurer kun til erhverv for netop at ramme erhvervskunder med btb relateret tilbud.
Måske kunne man lave en amino-pulje hvor vi deler landet op i områder, og så deler jeg 500brochurer ud i Roskilde, du deler 500 brochurer ud i din by, osv. Vi tager så selvfølgelig hinandens brochurer med...
Var det en mulighed, eller?
Hilsen Morten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Boysen:

Det var også lidt min fornemmelse og hvad jeg oplevede, da jeg spurgte forskellige netværk. 

Det kræver selvfølgelig at deres partnere sigter på B2B markedet, og det er nok der det kniber. 

Jeg tror jeg vil strege tanken om de store "program" aftaler, og i stedet tage fat i enkelte sider, der rammer mine kunder. 

Tak for dit indlæg.

Tror også at beslutningsprocessen er noget anderledes hos erhverv end hos private, specielt hvis det er store firmaer. Nogle gange er der allerede aftaler på plads med forhandlere og derfor bliver nettet nok ikke brugt i samme omfang.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:52

Hej Morten

Ikke dum ide, det har jeg ikke overvejet tidligere. Er selv igang med en kampagne, men her sender jeg det rundt med postdk. 

Men tænker lidt om det kan betale sig, når det er virksomheder... det tager jo trods alt længere tid at levere ifht. 6 kr. på et brev?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:04

Boysen:
Men tænker lidt om det kan betale sig, når det er virksomheder... det tager jo trods alt længere tid at levere ifht. 6 kr. på et brev?

Ja spørgsmålet er jo selvfølgelig om det kan betale sig til den pris. 

Men hvis man går sammen fx 4 stk, og vi hver deler 500 ud i løbet af en måned, så får du delt 2000 brochurer ud. Det svarer til 2000*6kr = 12.000kr. 

Skal du holde en timeløn på 500,- så svarer det til 24t, er du tilfreds med en timeløn på 300,- så er det 40 timer - dvs. en hel arbejdsuge du har til at dele 500 reklamer ud. 

Der er selvfølgelig en masse besvær med at finde ud af hvilke områder der er erhvervsvirksomheder, men starter man i et industrikvarter, som de fleste større byer har, så er man vel oppe på de første 200 modtagere....

Men det er ikke noget jeg har testet, og måske skal man bruge 60+timer og så er der jo næppe meget økonomi i det....

Hilsen Morten 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)