Jeg er skiftet til Profiber (Waoo!) men oplever desværre udfald. Dette sker især når den trådløse router er på, hvorfor Profiber jo ganske nøgtern jo kan konstatere, at min router (der ellers fungerede ganske glimrende da jeg havde Stofa) er et problem ifm. deres internet. De tilbyder jo selv en router, som kan lejes for kr. 39,- pr. måned. Og tænkte jo, at sådan en router skulle jeg jo nok købe i og med, at hvis de bruger den, så må det jo naturligvis fungere ifm. deres signaler. Jeg er nok lidt gammeldags, da jeg såvidt muligt selv ønsker at eje de ting jeg bruger, men Profiber vil kun udleje, ikke sælger. Jeg har idag via tlf. fået at vide, de pt. benytter en router, der hedder Tilgin HG1311 og ved en installatør for et par uger siden en model, der så hedder Tilgin HP2301. Rask slår jeg dem op på Google, men kan ikke finde nogle sider, hvor routere af dette mærke er til salg. Så til spørgsmålene: Skal jeg "bide til patten" og få lejet udstyret - og så havde den gode fornemmelse, at der så jo også følger support med eller findes der er godt alternativ, der kan klare disse åbenbart "særegne" signaler? Behovet er kun at internettet bliver trådløst - der skal ikke være fildeling eller lignende, hvis det evt. skulle gøre en forskel ifm. valg af router. Ellers nogle, der har erfaringer mht. trådløs internet ifm. Waoo!?
|
DIR-655