Vi er blevet tilbudt en medarbejder i fleksjob, men desto mere vi har sat os ind i det, desto mere skeptiske er vi blevet. Et firma ringede og fortalte hvilken fantastisk mulighed det var, men efterfølgende fandt vi ud af at der var en del papirarbejde i forbindelse med det og at der ikke er nogen specielt økonomisk fordel for os. Hvad der slog hovedet på sømmet var at en af vores kunder fortalte at hun havde en i fleksjob, og hvor hun ifølge kommunen havde indberettet sygdom for sent og derfor hang på en ekstraregning på 35.000 kr. Vi er kommet frem til at vi hellere vil ansætte en studerende eller anden på almindelig vilkår. Men hvad er jeres erfaringer? |
Så slemt er det altså heller ikke med papirarbejdet...
og der kan også være rigtig mange gode fordele... du kan være heldig at få en enten med meget dyb branchekendskab eller endda en tidligere selvstændig/direktør som har haft en uheldig tilgang, så fleksjob har været nødvendigt.. Du har jo alle muligheder for at se personen an, inden du ansætter.
Men jeg har selv for nogle år tilbage ad 2 omgange haft nogen i fleksjob. En gang var ikke så godt og vi sagde farvel og tak i prøveperioden. Anden gang var rigtig godt.
mvh.
Michael