Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg har for få dage siden indgået et samarbejde mellem min nyhedsside og Mobilsiden (som de fleste vel nok kender), og den lyder på, at de må bruge mit indhold via RSS-feed, mod at jeg får 5 links i bunden af artiklen samt link til min side.

Jeg har allerede spurgt ind til duplicate content hos chefredaktøren, og han sagde det ikke har været et problem hos de andre store medier de har som partnere.

Da jeg selv har arbejdet lidt med SEO, er jeg dog stadig lidt nervøs for, om det kan påvirke min side. Selvfølgelig stoler jeg på hvad de siger, men jeg ved mange herindefra har langt mere styr på SEO end mig, og derfor vil jeg lige høre jer ad, om det er skadeligt?

Det er hele indlæg som de bruger, hvor jeg så til gengæld får disse 5-6 links. Det kører over RSS-feeds, og er kun engang imellem de bruger dem. Hjælper det med Canonical-tag på min side, så Google ved min side først bragte den, og ikke straffer mig for duplicate content?

Eksempel på hvad jeg mener: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/rygte-samsung-galaxy-s-iii-lanceres-i-maj-og-er-blot-7-mm-tynd,lid.19283/

Håber i kan svare mig på mit spørgsmål, det ville jeg i hvertfald værdsætte! :-)

// Daniel

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:19

Umiddelbart skal du bekymre dig om dine egne interne problemer med DC takket være dine tags:

Se denne søgning

Når det er sagt: Bringer de hele dit indlæg, og de har større "trust" hos Google, end du har, er det dig, der ryger i fedtefadet. Sørg i det mindste for at have links retur til dit originale indlæg - det kan muligvis beskytte dig en smule.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 06:49

Thomas Rosenstand:

Umiddelbart skal du bekymre dig om dine egne interne problemer med DC takket være dine tags:

Se denne søgning

Når det er sagt: Bringer de hele dit indlæg, og de har større "trust" hos Google, end du har, er det dig, der ryger i fedtefadet. Sørg i det mindste for at have links retur til dit originale indlæg - det kan muligvis beskytte dig en smule.

Tak for svaret, Thomas. Jeg har nu kontaktet dem, og bedt dem om de kan linke til den originale artikel. De har langt større trust end min side. Jeg har hørt at canonical tagget skulle hjælpe på dette, og "fortælle" Google hvem der ejer det originale indhold? Det tag har min side i hvertfald, og har haft længe.

Angående den søgning, kan jeg ikke se hvordan jeg skulle kunne rette på dette. Benytter mig af Wordpress, der er  bygget på denne måde. Det er dog ikke hele indlæg, der vises på alle de steder, men derimod "resumeér", hvor man så ser det fulde indhold når man klikker sig ind på det.

EDIT: Kan se de også gør dette med hjemmesiden iphonecafe.dk, der også har PR 2 som min side.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 14:19

Nevermind

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:19

Canonical tag hjælper dig kun, hvis det er dem, der sætter det ind som et cross domain canonical tag på den artikel, de viser fra din hjemmeside. Gør de det?

Du kan på din Wordpress enten blokere for indeksering af tags eller få den sat op, så det kun er overskrifterne, der vises. Ingen af delen er der nogen ben i for en WP haj.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 14:21

Thomas Rosenstand:

Canonical tag hjælper dig kun, hvis det er dem, der sætter det ind som et cross domain canonical tag på den artikel, de viser fra din hjemmeside. Gør de det?

Du kan på din Wordpress enten blokere for indeksering af tags eller få den sat op, så det kun er overskrifterne, der vises. Ingen af delen er der nogen ben i for en WP haj.

Nej, de benytter sig slet ikke af canonical-tagget, kan jeg se. De har postet en del nyheder i dag fra GearNYT. Skal jeg frygte duplicate content? Det er en god aftale for mig jo, men selvfølgelig vil jeg ikke ryge længere ned på Google.

Kan lige høre dem ad om de har mulighed for at indsætte tagget.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:33

Om du skal frygte det, afhænger af temperament - men hvis de poster dit indhold uden at linke til dig og uden at indsætte et canonical tag til dit site, er det ret sandsynligt, at du taber i det spil.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 14:44

Nu hvor i snakker dobbelt content, så vil jeg hører om der nogen der ved hvordan der forholder sig når ens varer - og del af tekster - vises på f.eks Pricerunner og Kelkoo.

Vi har også fået et tilbud, der vil kopiere vores produkter ud i f.eks Facebook, så kunderne direkte fra vores Facebook profil kan se og bestille produkter - men det må da give et problem i længden, da Google og de andre søgemaskiner ikke kan kende den store forskel på at det er os der tilbyder varerne fra flere platforme

Finn

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 15:23

Thomas Rosenstand:

Om du skal frygte det, afhænger af temperament - men hvis de poster dit indhold uden at linke til dig og uden at indsætte et canonical tag til dit site, er det ret sandsynligt, at du taber i det spil.

Kan godt se hvad du mener. Jeg får dog link tilbage, men det opdagede jeg så også lige, at det er nofollow. De siger at de har travlt, og der kan gå noget tid, før de får rettet disse ting. De har postet 3-4 artikler i dag fra min side. Kan det skade min side hvis der bliver postet mange nyheder via dem, også selvom de har et canonical tag? 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I teorien kan det skade ja. Men hvis de får det fikset i løbet af nogle dage, går det nok. Der er desværre ikke et entydigt svar på spørgsmålet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)