Hej Aminoer :-) Jeg har for få dage siden indgået et samarbejde mellem min nyhedsside og Mobilsiden (som de fleste vel nok kender), og den lyder på, at de må bruge mit indhold via RSS-feed, mod at jeg får 5 links i bunden af artiklen samt link til min side. Jeg har allerede spurgt ind til duplicate content hos chefredaktøren, og han sagde det ikke har været et problem hos de andre store medier de har som partnere. Da jeg selv har arbejdet lidt med SEO, er jeg dog stadig lidt nervøs for, om det kan påvirke min side. Selvfølgelig stoler jeg på hvad de siger, men jeg ved mange herindefra har langt mere styr på SEO end mig, og derfor vil jeg lige høre jer ad, om det er skadeligt? Det er hele indlæg som de bruger, hvor jeg så til gengæld får disse 5-6 links. Det kører over RSS-feeds, og er kun engang imellem de bruger dem. Hjælper det med Canonical-tag på min side, så Google ved min side først bragte den, og ikke straffer mig for duplicate content? Eksempel på hvad jeg mener: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/rygte-samsung-galaxy-s-iii-lanceres-i-maj-og-er-blot-7-mm-tynd,lid.19283/ Håber i kan svare mig på mit spørgsmål, det ville jeg i hvertfald værdsætte! :-) // Daniel |
Umiddelbart skal du bekymre dig om dine egne interne problemer med DC takket være dine tags:
Når det er sagt: Bringer de hele dit indlæg, og de har større "trust" hos Google, end du har, er det dig, der ryger i fedtefadet. Sørg i det mindste for at have links retur til dit originale indlæg - det kan muligvis beskytte dig en smule.