Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev om at varemærke krænket

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået et brev fra en advokat om at en af mine produkter har krænket et andet varemærke. Vi er indenfor samme branche og har et navn der minder om hinanden bortset fra to bogstaver.

F.eks.

De mener jeg krænker flg.:

Artikel 9 i Rådets forordning nr. 207/2009 af 26. Februar

Markedsføringslovens § 18 om at benytte kendetegn og overtrædelse af Markedsføringslovens § 1.

Mit logo ligner ikke deres så hvis der er noget til forveksling så kan det højest være navnet. Mit navn er der dog flere der benytter og er ikke unikt andet end jeg har .com domænet. Jeg har aldrig forsøgt at kopiere konkurrenten. De baserer det derfor udelukkende på at varemærkerne kan være forvekselige.

Er det blot en skræmmekampagne fra en advokat eller er der noget i det?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:49

Først undersøger du om det rent faktisk er et registreret varemærke.

Så googler du advokatens navn for at se om logo m.v passer sammen med brevet, - evt ring og spørg efter advokaten ved navn.

Hvis det er et helt alm. ord ville det ikke kunne blive registreret - men hvis det er et registreret varemærke og dit navn minder om deres, - så har du en dårlig sag og bør lukke ned for at spare dig selv for omkostningerne.

Det er sådan set ligegyldigt hvad du selv mener, -  et registreret varemærke er beskyttet og må ikke kunne forvekles med andre jf. markedsføringsloven m.fl. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

Kan vi ikke få navnet/firmaet ??

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:57

bluee:
Er det blot en skræmmekampagne fra en advokat eller er der noget i det?

Tja svært at sige... hvad truer/kræver Advokaten med? Så det lettere at kommmentere for dem med mere indsigt..

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:58

Det er registreret varemærke og blev registreret i 2007 og det ser legalt nok ud.

Det er mere et spørgsmål om jeg har en dårlig sag.

Jeg oplyser gerne navnet men kun på privat PM.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bluee

Det lyder som du har modtaget et "klassisk" C&D brev (Cease and Desist). Det er altid første skridt. Det næste vil være endnu et brev, hvor tonen strammes, måske et oplæg til forlig, og ellers en tur i retten.

Udfra hvad du skriver, så vil jeg tage det seriøst.

Vil du sende mig navn osv. pr. PM. Jeg har arbejdet i advokatbranchen siden 2009, og kender måske de involverede parter.

Så kan vi evt. tage den over PM?

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:26

Hej ! Jeg har lige været på iværksætterkursus med blandt andet dette emne. Med mine øjne ser det ud til at du skal trække dig og finde nyt navn, med mindre du kan bevise at du har ret til navnet  For at have ret til navnet skal du kunne dokumentere din brug af det meget præcist og hyppigt igennem flere år og før det er blevet registreret. Mit bedste råd er : Træk dig eller søg proffessionel  hjælp hos  advokat eller varemærkefirma.

mvh ulven

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)