Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb fra udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer

Min kone har købt to make-up produkter fra USA til en samlet værdi af ca 1800 dkk. Baggrunden for at købe det i USA er at det endnu ikke er kommet til DK.

Tidligere har hun købt et enkelt produkt uden problemer, men denne gang har Post Danmark påført følgende gebyrer:

• Import told: 109,-
  • Import moms: 447,-
  • Importgebyr ex. moms: 128,-
  • Moms af importgebyr: 32,-
  • I alt: 716,-

Hvad er reglerne for at købe varer i udlandet? Vi køber normalt alt i DK, så vi er ikke tidligere stødt på problemet.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Hej

Det regnestykke ser meget rigtigt ud. Hvis du som privat person køber varer, som kommer fra lande uden for EU, så skal der betales told og moms. Og dertil skal PostDanmark så have 160,- kr. for at opkræve told og moms af dine varer.

Du har nok bare været heldige tidligere, hvis du ikke har betalt told og moms. Smile

Hvis du fortsat ønsker at købe varer fra USA, så vil jeg foreslå, at du kigger på ShopUSA, som håndtere told og moms af varer fra USA. Det har også den fordel, at der ikke løber andre uforudsete udgifter på, og varerne bliver leveret hjemme hos dig selv.

Mvh.

Ole

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 16:18

Hej Brian.

Vi har set dit indlæg.

Når du køber varer udenfor EU skal de indfortoldes i Danmark. Når du handler i USA og anvender ShopUSA kan du se din totale udgift på forhånd og du undgår desuden at skulle bøvle med told og moms.

Vi vil meget gerne lave en prissammenligning til dig, hvis du blot vil oplyse os om hvor meget selve varerne kostede og hvad du betalte i fragt.

Venlig hilsen

Ida,

ShopUSAs kundesupport

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:40

Det regnestykker ser rigtigt ud uden jeg har gået det helt igennem....

Hvis du ikke har mødt problemet før kan det være fordi ikke alle pakke i Postcenteret bliver åbnet.... men hvis det er deklareret til DKK1.800 så er det en de helt sikkert går efter

Der er random mulighed for ikke at blive "taget" i tolden, men ikke en man skal satse på...

Staten Danmark siger Tak! ;-)

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:04

Når jeg sender gaver til familien i DK er det 50/50 om der ryger moms og told på. Dog synes det magiske ord hos told at være Apple. Hver gang jeg sender Apple produkter bliver de fanget i tolden. HVER gang!

Jeg kan godt genkende regnestykket, det ser meget rigtigt ud.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)