Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varme regning er 5000 kr. dyrere pr. kvartal end udlejer oplyste

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lejer et erhvervlejemål, hvor jeg opvarmer et omklædningsrum på ca. 15 kvm + køkken på ca. 10 kvm med el radiatorer. Det første halvår sidste år, var det gamle elradiatorer i begge rum og jeg kunne holde det på et rimeligt niveau. I september blev der sat nye el radiatorer op med olie i, som skulle holde bedre på varmen og der blev sat 2 radiatorer op i omklædningsrummet, idet lokalet var for stort til kun 1 radiator. Jeg har været sparsommelig og kun opvarmet til ca. 16-17 grader begge steder.

Men jeg har på 3 mdr. haft et forbrug på 2.973 kwh og bare alene siden 16/1-12 har jeg forbrugt 844 kwh.

Samlet svarer det til ca. 7000 kr. i el på 3½ måned, hvilket er vanvittigt og det kan slet ikke sammenlignes med det forbrug jeg havde sidste vinter samtidig, hvor der var mindst lige så koldt.

Kan jeg på nogen måde få min udlejer til at hæfte for noget af varmen?
Eller er der nogen lovgivning omkring et så umiljøvenligt hus, så han er tvunget til at isolere det?

Når jeg opvarmer min store sal med oliefyr, kommer vi hurtigt op på 20 graders varme, men indenfor 10 min. er der ca. 16-17 grader igen. Det passer fint til mit formål derinde (det meste af tiden), men det er jo penge direkte ud af vinduet - som om der ingen vægge er...
Og jeg føler mig godt og grundigt SNYDT!!

Verdo (El forsyningen) har oplyst at jeg har brugt et asnslåede års forbrug på mindre end 4 mdr.

Please hjælp.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så opsig lejemålet og kom videre i livet...

Eller

Og så syntes jeg at det kan hjælpe meget med en  gasradiator. En til kr. 500,- fra harald nyborg og så en gasflaske... Der skal luftes ud engang imellem, men den giver en rigtig god varme.. Vi kunne varme 40 kvm. i 2 uger af gangen for kr. 189,- som en gasflaske koster. ...  Hvad er der på gulvet.... hvis der ikke ligger noget over udover fliser, så kommer der masser af træk. Så smid noget plastmembram og et gulvtæppe på - det hjælper på kort sigt.

Tilmeldt 7. Feb 12
Skrevet kl. 18:13

Hvis det var nemt for mig at finde et lejemål til mit formål og i samme omegn, havde jeg opsagt det på stedet. Men jeg har medlemmer at tage hensyn til også i denne sammenhæng, som kommer fast.
Samt der er udgifter ved flytninger og jeg er stadig ret nystartet og kæmper.

Gasflasker + varmere har jeg investeret i og mit spørgmål lød mere på, om der er noget jeg kan gøre ifht. lejeloven mm.
Nogen der kan hjælpe der? Lejernes LO har jo helt fantastiske åbningstider: Første og sidste onsdag kl. 13-15.00, og jeg vil gerne finde en løsning snarest.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Du kan nok ikke gøre meget, og er ikke særlig beskyttet, når det er et erhvervslejemål.

Så du må bide i det sure æble, eller findet et andet sted.

MvH

Peter

Tilmeldt 7. Feb 12
Skrevet kl. 22:48

Tak Peter for dit brugbare svar, og så må jeg bide i det sure æble og finde en fremtidig bedre løsning :-)

Vh. Vicki

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)