Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At holde koncentrationen under arbejdet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rigtig svært ved at tage mig sammen og gå igang med det som jeg egentligt burde bruge tiden på (at skrive artikler).
Jeg formoder at du også selv har løbet ind i det problem engang, og derfor regner jeg med at DU kan hjælpe mig.

Har i nogle gode råd til hvordan man kan holde koncentrationen, og komme igang med arbejdet/lave mere arbejde?

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:42

Hej Casper

Jeg kender det så udemærket selv - synes jeg har fået sværere og sværere ved at koncentrene mig om opgaver hen over de sidste par år. Jeg giver vores konstante zapping, browsing, status updates, teeting osv. skylden. Men bliver helt afhængig af det.

Jeg tager også mig selv i at skimme tekster mere end jeg læser dem i deres fulde helhed. Og det er også fint nok med websider a la blogs og nyhedssites, som ikke kræver min fulde opmærksomhed. Men når jeg begynder at hoppe videre 1/2 nede på en side i en forsikringspolice eller en kontrakt, så er det lidt skidt.

Det er ikke noget nyt fænomen - jeg oplevede det for alvor for et par år siden da jeg læste meget forums og Fidonet - der begyndte min skimmetinus.

Jeg har ikke nogen gode råd til dig, men lytter lige med om der er andre som har løst udfordringen.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:47

Research det du skal bruge og hiv netstikket ud.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 20:06

Hvis jeg virkelig skal koncentrere mig, så logger jeg af MSN, Skype osv., og lukker samtlige ikke-arbejdsrelaterede tabs ned. Til slut tager jeg også headset på og sætter noget høj musik på :-)

Generelt er det dog et problem, hvis det ikke er noget jeg er 100 % "into" - altså hvis det er mere noget slavearbejde som bare skal laves. Hvis det er noget som er sjovt/interessant, så kommer det ofte af sig selv :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:14

Jeg synes det hjælper at strukturere sin dag lidt. Og så holde pauser.

Fx start kl 8-9 med skrivning.

9-9.15 - lave en kop the

9.15 - 10:30 skrive

10:30 - 11:30 praktiske ting med mails og andet løst

11:30 - 12:30 skrive

så frokost

... osv. Jeg stopper kl 15, hvor der endnu er noget af arbejdsdagen tilbage, men hvor hjernen ikke er så klar længere. Der laver jeg diverse, som skal laves, men som ikke kræver koncentration

Altså ca. 3-4 timers virkelig produktiv tid om dagen, ikke mere. 2-3 timers praktisk og diverse. 'Fidusen' er overkommelige arbejdssekvenser efterfulgt af småå pauser. Mail etc er ikke åben, når jeg skriver. Tager heller ikke telefonen. 

Det hjælper også voldsomt at lære at meditere - hvis det altså er dig.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Rasmussen:

Hvis jeg virkelig skal koncentrere mig, så logger jeg af MSN, Skype osv., og lukker samtlige ikke-arbejdsrelaterede tabs ned. Til slut tager jeg også headset på og sætter noget høj musik på :-)

Generelt er det dog et problem, hvis det ikke er noget jeg er 100 % "into" - altså hvis det er mere noget slavearbejde som bare skal laves. Hvis det er noget som er sjovt/interessant, så kommer det ofte af sig selv :-)

Jeg gør nøjagtig som overstående. Jeg finder det særdeles problematisk når jeg skal lave noget jeg ikke finder sjovt. Især fordi jeg VED at man ikke altid kan lave noget man finder sjovt, og underholdene - med mindre man har pengepungen til at holde sig ude af sådanne "problemer", og outsource de kedelige ting.

Jeg ender faktisk selv med at komme langt bagefter, når jeg skal lave ting jeg ikke er interesseret i. Jeg kan sagtens sidde og programmere i 16 timer, få 4 timers søvn og programmere 10 mere! Men hvis det kommer til at skrive artikler, som jeg ikke finder interessante, eller linkbuilding som er særdeles kedelig, så kan jeg sagtens lave diverse overspringshandlinger, i form af et hurtigt kig på facebook, læse lidt på Amino.dk, chekke eb.dk, bt.dk, business.dk, kommentere lidt mere på Amino.dk, chekke min mail, foretage et unødvendigt opkald, og gå ind på eb.dk, og bt.dk én gang mere - sådan kan det køre 1-2 timer, før jeg begynder at lave noget, og når jeg så går i gang, så gør jeg det i 30-40 minutter, og så holder jeg endnu en pause :)

Jeg vil gerne kunne fokusere 100% på det jeg laver, og det jeg SKAL lave for at kunne tjene penge, og komme fremad! 1 time spildt, er 1 time mere man skal bruge på at gøre det senere.

Jeg følger lige med her i tråden, for jeg vil sgu gerne kunne komme uden om mit "I can't do it right now"-problem, og gøre det til "Just fucking do it, and earn some god damn money".

You lose some and win some as long as the outcome is income. Cool

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 20:26

Det Marianne siger :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 21:38

Morten Madsen:
Jeg kan sagtens sidde og programmere i 16 timer, få 4 timers søvn og programmere 10 mere! Men hvis det kommer til at skrive artikler, som jeg ikke finder interessante, eller linkbuilding som er særdeles kedelig, så kan jeg sagtens lave diverse overspringshandlinger...

Spot on! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53

Har det på samme måde, Morten Madsen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:34

Jeg gør det, at jeg laver en liste, hvor jeg, efterhånden som jeg kommer i tanke om nyt, skriver alt det på jeg skal lave.. Så du kan lave en sådan liste over emner til dine artikler.

Det bliver på en eller anden måde mere overskueligt når det er skrevet op i punkter -
og mere overkommeligt når man kan strege punkterne over efterhånden som man får det gjort.

Der kan gå helt sport i at strege så maneg punkter ud som muligt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)