Hej aminoer Vi synes det er rigtig svært at lave en webshop, som både folk kan lide, og som også gerne skulle udmønte sig i at folk får lyst til at handle hos os. Jeg har læst rigtig mange indlæg, og kunne nu godt tænke mig at få jeres ærlige konstruktive mening. Folk læser vores sider, men de konverterer ikke?? Hvad er galt? Henrik Madsen |
Nu har jeg ikke så meget tid, men enkelte ting faldt mig hurtigt i øjnene.
Jeg synes siden appellere til den lidt ældre målgruppe. 40+, hvilket er fint, men siden er måske for enkel hvad angår nogle ting. Eksempelvis synes jeg det er mærkeligt, at der ingen besked kommer når man tilføjer en vare til kurven. Ofte ser man at kurven er i siden, hvilket gør at det altid er nemt at se hvad der er i indkøbskurven. Når kurven er i toppen, er den meget let at overse, og når man trykker "tilføj til kurv", så får man ingen besked, og man lægger ikke umiddelbart mærke til at der er en kurv i toppen. (Det ældre publikum, kunne nemt blive endnu mere forvirret).
Indkøbsknappen er gul, og teksten ovenpå er hvid. For det første, ville jeg forsøge mig med en grøn knap, da den appellere mere til et salg end "en farlig gul". Tager man hvepsen som eksempelvis, så er den gul/sort stribet, for at signalere farer - og selvom det ikke kan sammenlignes direkte, så er det dog alligevel tankevækkende, at gul ikke har den der "impuls-købs-effekt", hvilket jeg før har læst en del om. En grøn knap, ville være bedre tror jeg.
Opsummering
- Gør kurven tydeligere, og/eller gør opmærksom på hvor kurven er, og hvad der lægges i kurven.
- Lav "læg i kurv"-knappen om.
Det er i hvert falde det jeg tænker :)
Med Venlig Hilsen
Morten