Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dk borger - start af enkeltmandsfirma i Sverige ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, harvkiggetvlidt rundt i fora men ik helt blev 100% klar på regler og formaliteter.....

Jeg er dk statsborger og ønsker at stifte et enkeltmandsselskab i Sverige idet at det ikke kræver kapitalindskud ?

Jeg skal distribuere drikkevarer som jeg kan få leveret i se.....

Jeg tænker hvordan og hvorledes? Er der ik noget med at jeg skal levere et dokument til de svenske skattemyndigheder FRA det danske Skat om mine oplysninger osv....

Et følgespørgsmål - hvad hvis jeg har en gæld hos skat i dk? 250.000 Som jeg self afdrager på efter aftale med dem........

Håber der er nogen der kan hjælpe evt.....spørgsmålet er om jeg ikke bare skal få en anden som ikke skylder til skat til at stifte selskabet derovre ?? Men jeg vil allerhelst selv....
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Flytter du til Sverige?

Hvis ikke, kan jeg ikke se fordelen i din manøvre?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det mere fordi jeg ik gider det danske skatte moms og afgift sjov i og med det er en tyrkisk leverandør og jeg skal ikke skal handle med virksomheder pi Danmark.........

Så bare det at starte op i Sverige som enkelt mands firma og bare køre på.....

Og nej er bosiddende i dk og forbliver det...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja sverige er også glade for at kradse ind moms, afgifter og skat fra virksomheder og borger...

Samfundsystemet i sverige og danmark er ganske ens.. staten kradser penge ind som de fordeler blandt folk...
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
FAktisk er sverige mere liberale ;) 12% moms og så starter man op....hvorimod her er der afgifter for sukker og Gud ved hvad - i mit tilfælde hvor dt handler om drikkevarer - der ser jeg en bedre mulighed for bare køre det hele derovre når jeg alligevel aldrig skal distribuere i dk :)

Mit issue er hvordan og hvorledes ? Hvordan hæftes der osv....? Jeg skal ik have lager eller noget idet at producenten leverer direkte til køber....
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

society:
FAktisk er sverige mere liberale ;) 12% moms og så starter man op....hvorimod her er der afgifter for sukker og Gud ved hvad - i mit tilfælde hvor dt handler om drikkevarer - der ser jeg en bedre mulighed for bare køre det hele derovre når jeg alligevel aldrig skal distribuere i dk :)

Mit issue er hvordan og hvorledes ? Hvordan hæftes der osv....? Jeg skal ik have lager eller noget idet at producenten leverer direkte til køber....

Hej,

Moms satserne er forskellige alt efter hvilken branche du er i. Det er korrekt, at en sats er 12%, men du skal stadig betale AMB (arbejdsmarkeds bidrag) og det skal oven i den sats hørende til din branche.

Du kan sagtens starte enkeltmands virksomhed og ønsker du at gøre det uden nogen form for indskud, så skal du registrere dit firma i dit svenske personnummer, men prøv at kontakt skatteverket, de vil kunne hjælpe dig med alt det praktiske.

God fornøjelse med det.

Mvh

Heidi

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.bolagsverket.se/vill_du/starta_foretag/guiden/krav.html

ellers kontakt skatteverket

www.skatteverket.se

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er fidusen så?

Du skal stadig betale skat i DK............!

Hvis du flytter til Sverige..skal du betale betydelig højere social omkostninger.......!

Jeg kan ikke se fordelen.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)