Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

unlock af telefoner

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Wellin:
Glemte lige en enkelt ting (som jeg dog har nævnt tidligere): Unlock bør stort set altid gøres via det teleselskab, som oprindeligt har solgt telefonen. Ellers bliver telefonen bare låst igen, hvis du opgraderer ios på et senere tidspunkt.

Så hvis jeg har en iphone liggende som jeg ikke ved hvad for et teleselskab der har låst er det så muligt at finde ud af det?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:43

Morten B:
Så hvis jeg har en iphone liggende som jeg ikke ved hvad for et teleselskab der har låst er det så muligt at finde ud af det?

Det plejer at kunne lade sig gøre. Jeg har egentlig kun oplevet, at selskaberne hjælper venligt med det.

Du kan altid starte med at tjekke, om telefonen er solgt via 3, her:

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Services/SIM-Unlock-Laasekode/#Lås_iPhone_op

Hvis den ikke er fra 3, plejer jeg så at smide mig eget kort fra TDC i telefonen. Så afsløres det hurtigt om den kommer derfra. Hvis den helller ikke er solgt via TDC, er der mig bekendt kun Telia og Telenor tilbage. Så ringer jeg til en af dem og forklarer, at jeg har fået en tlf./købt den brugt eller hvordan jeg nu har fået fat i den og at jeg ikke er klar over om den kommer fra dem eller fra det sidste firma. De gange jeg har haft brug for det, har de så tjekket og enten oplåst den eller oplyst mig om, at jeg må prøve hos konkurrenten.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:34

Tak

Det vil jeg prøve

Har i mellemtiden været lidt omkring og tjecke sider der påstår at kunne unlocke og ja det lader godt nok til at være et marked hvor man skal passe på. Selskaber der bliver rakket ned i forums af forskellige folk der ikke har fået noget, men hvor selskaberne så åbenbart selv har lavet sider, hvor de foregiver at have lavet en undersøgelse af en masse firmaer for så at anbefale deres egen side. Det er svært at finde ud af hvad der er godt, når folk virkelig besværer sig med at oprette sider alla scam detektiven (ikke et rigtigt firma, bare et eksempel) der foregiver at være en scam-watch-side der altså har fundet frem til at man kun kan stole på et enkelt firma der jo så er deres eget eller endda optræder i forums blandt en masse der siger at det er umuligt at kontakte firmaet med meget positive kommentarer.

Det kan godt være det bare er mig men jeg var ikke klar over at iphone unlock var sådan en hot scam branche, men jeg kan selvfølgelig godt se det store potentiale:)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:44

Er det i øvrigt den funktion i redsn0w der hedder "boot tethered" der er unlock? for jeg synes ikke der er andre funktioner der hedder unlock

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 17:17

Til nicolaj thomasen. Der er i øvrigt en rigtig god side din mobiltjekside.

Anmelder i alle nye telefoner og svarer datoerne for jeres anmeldelser også nogenlunde til hvornår telefonen kom på markedet i de fleste tilfælde. Det ville nemlig være ret praktisk for mig hvis jeg hurtigt kunne finde ud af hvor gamle de forskellige telefonmodeller var på en enkelt side.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten B:

Til nicolaj thomasen. Der er i øvrigt en rigtig god side din mobiltjekside.

Anmelder i alle nye telefoner og svarer datoerne for jeres anmeldelser også nogenlunde til hvornår telefonen kom på markedet i de fleste tilfælde. Det ville nemlig være ret praktisk for mig hvis jeg hurtigt kunne finde ud af hvor gamle de forskellige telefonmodeller var på en enkelt side.

Tak for rosen Smile Vi anmelder alle de telefoner der er tilgængelige hos de forhandlere der er med i vores sammenligning. Du kan ikke altid regne med datoerne - det kan f.eks. ske, at en forhandler får et restparti hjem, der ikke har været på markedet i DK før og vi derfor anmelder en telefon, der har et år eller 2 på bagen. Vores side er kun 3 år gammel, så telefoner ældre end det, er også anmeldt efter release. Anyways, her er et link, hvor du kan tjekke hvornår hver enkelt mobil er udkommet. Der mangler dog enkelte mærker, som f.eks. Emporia.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:37

Kenneth Wellin:
Hvis den helller ikke er solgt via TDC, er der mig bekendt kun Telia og Telenor tilbage.

...og CBB, Onfone, M1, Call Me, Bibob, Telmore, Oister, Unotel.

Selvom Call Me er ejet af Telia, har de ikke samme politik. Telia låser iPhone gratis op i bindingsperioden, hvis telefonen er simlåst, mens Call Me ikke låser op i bindingsperioden. CBB simlåser ikke, men har alligevel solgt nogle iPhones der har været låst fra producentens side - dem låser de gratis op. Telenor tager 500,- kr. for at låse den op i bindingsperioden og har altså ikke samme politik som CBB, selvom det er deres datterselskab.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
...og CBB, Onfone, M1, Call Me, Bibob, Telmore, Oister, Unotel.

Der kan man bare se. Jeg var slet ikke klar over, at der er så mange selskaber, som sælger iPhone. Godt jeg ikke er i mobilbranchen Smile

dbh
Kenneth

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:51

Morten B:
Er det i øvrigt den funktion i redsn0w der hedder "boot tethered" der er unlock? for jeg synes ikke der er andre funktioner der hedder unlock

Hej Morten,

Jeg kommer lidt i tvivl om, hvad det egentlig er, du gerne vil. Unlock og jailbreak er to forskellige ting:

1) Unlock: Oplås af iPhone, så den ikke er bundet til et betemt selskab.

2) Jailbreak: Hack af iPhone, så den kan køre med 3. parts programmer

Det du er igang med er jailbreak. Og en tethered jailbreak er ikke ønskværdig, med mindre det er din eneste mulighed. Med en tethered jailbreak, skal din telefon tilsluttes PC/mac når du tænder for at fungere.

dbh
Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:17

Kenneth Wellin:

Hej Morten,

Jeg kommer lidt i tvivl om, hvad det egentlig er, du gerne vil. Unlock og jailbreak er to forskellige ting:

Jeg vil allerhelst prøve at finde det selskab mobilen er låst til, for hvis jeg som du siger ikke låser den ordentligt op gennem selskabet og en softwareopdatering vil låse den igen er det jo ikke optimalt.

i mellemtiden tjeckede jeg bare de forskellige muligheder ud.

Hvis jeg nu ikke kunne finde selskabet

Jeg har forstået forskellen på jailbreak og unlock. I redsnow er der på forsiden 2 funktioner jailbreak og others. Den funktion jeg taler om ligger under others og burde derfor ikke have noget med jailbreak at gøre.

Dette er siden under ekstras (ved ikke om jeg har kopieret den rigtigt ind)

Og umiddelbart er der jo ingen af disse funktioner der bare hedder unlock

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)