Så hvis jeg har en iphone liggende som jeg ikke ved hvad for et teleselskab der har låst er det så muligt at finde ud af det? |
Morten B:Så hvis jeg har en iphone liggende som jeg ikke ved hvad for et teleselskab der har låst er det så muligt at finde ud af det?
Det plejer at kunne lade sig gøre. Jeg har egentlig kun oplevet, at selskaberne hjælper venligt med det.
Du kan altid starte med at tjekke, om telefonen er solgt via 3, her:
http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Services/SIM-Unlock-Laasekode/#Lås_iPhone_op
Hvis den ikke er fra 3, plejer jeg så at smide mig eget kort fra TDC i telefonen. Så afsløres det hurtigt om den kommer derfra. Hvis den helller ikke er solgt via TDC, er der mig bekendt kun Telia og Telenor tilbage. Så ringer jeg til en af dem og forklarer, at jeg har fået en tlf./købt den brugt eller hvordan jeg nu har fået fat i den og at jeg ikke er klar over om den kommer fra dem eller fra det sidste firma. De gange jeg har haft brug for det, har de så tjekket og enten oplåst den eller oplyst mig om, at jeg må prøve hos konkurrenten.
dbh
Kenneth