Ville lige høre om der var nogle kloge Aminoer der kan hjælpe mig. Vi har hidtil opkøbt gamle telefoner og sendt dem til England hvor de er blevet solgt videre, men vi overvejer nu selv at sælge dem videre i Danmark. Og så er spørgsmålene. Kan man unlocke enhver telefon hvis den er låst til et selskab? Gælder dette også hvis det er indenfor de første 6 måneder? Vi havde en iphone som ikke var simlåst men hvor man åbenbart stadig skulle vide hvilket selskab den havde været brugt med for at kunne bruge den med et andet selskab. Er det lovligt at unlocke en telefon indenfor bindingsperioden og generelt. Folk skal vel stadig betale deres abonnement hvis man har indgået en f.eks 6 måneders aftale? Er jailbreak det samme som unlock? Må man tage penge for at unlocke andres telefon? Mange spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:) |
Udover iPhones, er der næsten ingen mobiler der er simlåst længere. Hvis du vil vide lidt mere, så læs om oplåsning af de forskellige mærker hos 3, det giver et ret godt indblik i hvordan det fungerer.
Teleselskaberne må gerne simlåse telefonerne i op til 6 måneder, men det skal være gratis at få dem låst op efterfølgende. Laver du en uautoriseret unlock i bindingsperioden kan garantien bortfalde.
Jeg har tidligere spurgt en række teleselskaber om de simlåser deres telefoner og hos mange selskaber er iPhone 4S ikke simlåst, mens den flere steder kan låses gratis op med det samme.