Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

unlock af telefoner

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville lige høre om der var nogle kloge Aminoer der kan hjælpe mig. Vi har hidtil opkøbt gamle telefoner og sendt dem til England hvor de er blevet solgt videre, men vi overvejer nu selv at sælge dem videre i Danmark. Og så er spørgsmålene.

Kan man unlocke enhver telefon hvis den er låst til et selskab?

Gælder dette også hvis det er indenfor de første 6 måneder?

Vi havde en iphone som ikke var simlåst men hvor man åbenbart stadig skulle vide hvilket selskab den havde været brugt med for at kunne bruge den med et andet selskab.

Er det lovligt at unlocke en telefon indenfor bindingsperioden og generelt. Folk skal vel stadig betale deres abonnement hvis man har indgået en f.eks 6 måneders aftale?

Er jailbreak det samme som unlock?

Må man tage penge for at unlocke andres telefon?

Mange spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:00

Udover iPhones, er der næsten ingen mobiler der er simlåst længere. Hvis du vil vide lidt mere, så læs om oplåsning af de forskellige mærker hos 3, det giver et ret godt indblik i hvordan det fungerer.

Teleselskaberne må gerne simlåse telefonerne i op til 6 måneder, men det skal være gratis at få dem låst op efterfølgende. Laver du en uautoriseret unlock i bindingsperioden kan garantien bortfalde.

Jeg har tidligere spurgt en række teleselskaber om de simlåser deres telefoner og hos mange selskaber er iPhone 4S ikke simlåst, mens den flere steder kan låses gratis op med det samme.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:05

Hej Morten,

Kan nok ikke svare på alle spørgsmålene, men tager dem lige et ad gangen:

Morten B:

Kan man unlocke enhver telefon hvis den er låst til et selskab?

Den er jeg ikke 100% på, men jeg vil mene, at langt størstedelen kan unlock'es (de fleste er faktisk ikke længere låst)

Morten B:

Gælder dette også hvis det er indenfor de første 6 måneder?

Ja, men fx. iPhone kan være "træls", da de bliver låst igen, hvis du opdaterer softwaren "the standard way"

Morten B:

Vi havde en iphone som ikke var simlåst men hvor man åbenbart stadig skulle vide hvilket selskab den havde været brugt med for at kunne bruge den med et andet selskab.

Lyder ikke helt rigtigt i mine ører. Så vil jeg mene, at den rent faktisk var låst ...

Morten B:

Er det lovligt at unlocke en telefon indenfor bindingsperioden og generelt. Folk skal vel stadig betale deres abonnement hvis man har indgået en f.eks 6 måneders aftale?

Lovligt: Pas (men det vil jeg mene, at det er og mange selskaber hjælper dig også med at låse op indenfor de 6 mdr - så skal du bare betale et beløb for det). Og, ja: Du hænger stadig på ab. i de 6 mdr.

Morten B:

Er jailbreak det samme som unlock?

Nej!

Morten B:

Må man tage penge for at unlocke andres telefon?

Ja

Håber du kan bruge lidt af det

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:09

Unlocking.dk

En super flink fyr i Aalborg med egen lille butik - sidst gav jeg 50 kr, men det er også et par år siden.

PS: jeg får intet for at anbefale ham, men jeg fik god service :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:14

Dennis Jensen:

Unlocking.dk

En super flink fyr i Aalborg med egen lille butik - sidst gav jeg 50 kr, men det er også et par år siden.

Yeps, Thomas (unlocking.dk) er en flinker fyr - og NØRD, med alle de gode sider det nu har! Smile

Han har 120% styr på unlock og jailbreak - så han er værd at anbefale. I kan altid prøve at give ham et ring. Men afsæt 2-3 dage til at komme igennem - han har travlt! Smile

dbh
Kenneth

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:33

Evt. foreslå ham et samarbejde, hvis du bor i en anden del af landet end han :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 13:22

Mange tak for alle svarBig Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:20

Er der nogen der har prøvet nogen af de programmer man kan finde på nettet til unlock og jailbreak af iphones. De fleste jeg kunne finde koster noget, og selvom det ikke er meget er det selvfølgelig spildte penge hvis intet virker. Fandt et firma hvis side godt nok ser prof ud men man kunne så¨indtaste sin model og imei nummer så man på forhånd kunne teste gennem deres system at præcis min telefon ikke ville give problemer. Jeg tastede et helt tilfældigt nummer ud af fri fantasi, hvorefter systemet kom tilbage og sagde at der ingen problemer var med denne telefon, og det kan jeg jo ikke tage seriøst. Ved ikke om jeg må nævne navnet på siden herinde når jeg har negativ omtale? Men som sagt, er der nogen der har gode erfaringer med programmer?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 14:28

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glemte lige en enkelt ting (som jeg dog har nævnt tidligere): Unlock bør stort set altid gøres via det teleselskab, som oprindeligt har solgt telefonen. Ellers bliver telefonen bare låst igen, hvis du opgraderer ios på et senere tidspunkt.

dbh
Kenneth

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)