Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kryptonit for online parallelimportører?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Troels:

Spørgsmålet er om en sådan "fri adgang" giver folk carte blanche til at bruge produktbilleder som det passer dem. Det vil jeg betvivle.

Da jeg arbejde i et anlysefirma som også leverede løsninger til produktplaceringer i butikker "plannogrammer"

Det hade egne fotografer der fotograferede produkterne, jeg tror ikke de ville gøre dette om de kunne bruge producentens billeder.

løsninger er så for parallelimportøren at bruge sige egne fotografier.
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:59

Ja løsningen kan muligvis være at lave egne fotografier. Men det kræver tid og penge. Og så kunne det være oplagt for et mærke at få en advokat til at vurdere, hvorvidt det er lovligt at tage egne uautoriserede billeder af varemærkebeskyttede produkter. Det er det muligvis for private, men er det også det for virksomheder hvis mærket ikke ønsker deres produkter udstillet på en bestemt måde?

Herudover er der tekstmæssige rettigheder. Jeg ved at i hvert fald én parallelimportør på mit marked, har copy/pastet produktegenskaberne direkte fra mærkets officielle side. Det er vel også et brud på mærkets rettigheder?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:02

Troels:
Jeg ved at i hvert fald én parallelimportør på mit marked, har copy/pastet produktegenskaberne direkte fra mærkets officielle side. Det er vel også et brud på mærkets rettigheder?

Det er decideret dumt, da der så er tale om dublicate content, hvilket Google ignorerer og derfor højst sandsynligt ikke indekserer. Ergo får hjemmesiden ikke organiske besøgende til de produktsider, hvor teksten er copy/pastet fra producentens hjemmeside.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 15:06
Mærket må give de auktoriserede importører nogle fordele fremfor parallel importørerne.

ellers viser parallelimporten bare at der findes et marked for deres eksitens.
Det er vel det man kalder fri rørlighed af produkter og ydelser...

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 15:08

Nicolaj Thomasen:

Troels:
Jeg ved at i hvert fald én parallelimportør på mit marked, har copy/pastet produktegenskaberne direkte fra mærkets officielle side. Det er vel også et brud på mærkets rettigheder?

Det er decideret dumt, da der så er tale om dublicate content, hvilket Google ignorerer og derfor højst sandsynligt ikke indekserer. Ergo får hjemmesiden ikke organiske besøgende til de produktsider, hvor teksten er copy/pastet fra producentens hjemmeside.

Jo det er muligt Nicolaj, men ikke desto mindre bliver det gjort. Derudover har nogle shops lavet en workaround på problemet, og taget et screenshot af teksten i stedet for at bruge normal tekst.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:10

Nicolaj Thomasen:
parallelimport fra andre EU-lande er en del af det at være med i unionen, ligesom den fri bevægelighed.

Enig og det er super, men det ændrer ikke på copyright lovgivningen og det er det, som Troels indlæg handler om.

Her handler det om at bruge copyright som et værktøj til at beskytte den investering, som der er foretaget i opbygning af et forhandlernetværk. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Troels:
I øvrigt er det jo de enkelte mærker der skal klage til Google - ikke mig. Jeg ønsker bare at gøre dem opmærksom på muligheden.

Så tror jeg ikke på, at det er det du skal sætte din lid til..

Når producenterne siger at de gør alt hvad de kan for at forhindre parallelimport, er det med stor sandsynlighed ikke korrekt. Hvis de virkelig mener det, kan det stoppes. Så mon ikke det bare er for at få lidt fred, at de siger sådan?

Vi hører jo også at de fleste af vores leverandører sige er at de gerne vil stoppe parallelimport, men der sker ikke rigtigt så meget. Og når man så taler "off the record" med dem lidt højere oppe, er sagen da også den at det er det overordnede salg der tæller.

Vi har enkelte leverandører der til vores store overraskelse pludselig af sig selv, gjorde op med parallelimport. Det har taget noget tid, men det er faktisk lykkedes for dem. Men de har også haft et oprigtigt ønske om at stoppe det, og har ud fra det lagt en strategi, der virkede.

Så lige så længe producenterne accepterer import, må du forholde dig til at det er sådan konkurrencesituationen er.

Det har vi måtte gøre, og der sindssygt meget parallelimport i vores branche, så det er ikke fordi jeg ikke kan forholde mig til din irritation at jeg skriver som jeg gør. Men det er sådan jeg ser tingene :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Skrevet kl. 16:42

Hej Igang

Det er egentlig også min fornemmelse for enkelte af de mærker vi fører. De er reelt set ikke så bekymrede som de giver udtryk for.

Men har mærket en dansk agent, så kan jeg love dig for, at de er opmærksomme på problemet. For det går direkte ind og rammer deres marked og dermed deres bundlinje.

Mvh,
Troels

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ville det ikke være nemmere med planøkonomi?
Hvor partiet bestemmer hvem der må sælge hvad og hvor meget.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)