Hej alle Jeg er i gang med en webshop, hvor jeg sælger bolte o.l. til cykler. Jeg er ingeniørstuderende og er derfor begyndt at konstruere dele til cykler, bl.a. frempinde i aluminium. De skal produceres i Kina af samme leverandør som laver boltene. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg står med henblik på salg af mine egne produkter i Danmark? Jeg kender ikke nogle specifikke godkendelser til cykeldele, men jeg skal selvfølgelig sikre mig, at jeg ikke bliver sagsøgt, hvis et produkt går i stykker og medfører personskade. Kan jeg selv teste produkterne på fx. Ingeniørhøjskolen og så oplyse på min webshop, hvordan de er testet og hvad de kan holde til? Eller skal jeg have fat i Teknologisk Institut? Det vil koste ca. 10.000 kr. pr. produkt testet hos dem, og det er mit budget overhovedet ikke til.. Jeg håber i kan guide mig - som det sikkert fremgår er jeg helt grøn på dette område, så vil gerne gøre det rigtige fra starten. :) Mvh. Theis |
Hej
Personligt vil jeg aldrig anbefale dig at få lavet sådanne dele i Kina, du aner intet om hvad det er for metal de bruger eller om der er støbefejl i produktet, hvilket kan få katastrofale konsekvenser såfrem der opstår personskade. Udover det stjæler / kopiere kinere alt af værdi så opfinder du noget genialt kan du være sikker på det hurtigt er kopieret. Jeg vil anbefale at du bruger en europæisk producent hvor du kan være sikker på kvaliteten.
Mvh
Ravn