Hej folkens,
Jeg har et spørgsmål vedr. presswire. Jeg har et par ting jeg overvejer at udgive den vej rundt. Jeg kan så se at de har en gratis mulighed og et par betalingsmuligheder til sådan ca 1000 kr. Mit spørgsmål er så, er der nogen af jer der ved om den har nogen reel forskel fra den gratis til den betalende? og her tænker jeg i særklasse på ifht. SEO. Og hvis ja, så er næste spørgsmål - hvilken værdi har de gratis så sådan mere objektivt set?
Hejsa :-)
Jeg tror alle dem der er interesseret i SEO lige PT har gang i en anden tråd.
Men lad mig sige det kort:
Med Presswires betalingsløsning får du lov til at sætte x antal links med tilhørende ankertekster direkte på pressemeddelelsen. Det har selvfølgelig en smule værdi i sig selv, men der hvor værdien egentlig er mht. SEO, er hvis pressemeddelelsen bliver spredt ud på relevante hjemmesider med link imod din hjemmeside. Det kræver ofte at du har noget mere at leverer end det der står i pressemeddelelsen - og at pressemeddelelsen kun er en "forsmag" på den knaldinteressante nyhed du selvfølgelig ligger inde med.
Dertil kræver det selvfølgelig at journalister får lyst til at skrive om det og / eller kopierer dele af pressemeddelelsen med henblik på at give værdi videre til deres brugere. Her kan du nogle gange være heldig at få lov til at få et link tilbage imod din hjemmeside ;-)
Så alt i alt skal du bruge:
- En kanon pressemeddelelse med en kano nyhed
- Yderligere info på din hjemmeside, som folk der ønsker at skrive om nyheden simpelthen er nødt til at linke til
Herefter er det vigtigt at du følger op på de artikler som bliver skrevet omkring nyheden og tager fat i dem som skriver omkring den og ikke vedhæfter et link.