Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til momsregnskab (EU køb)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder med en enkelt faktura som jeg ikke kan finde ud af at postere i.f.m. mit momsregnskab?

Det drejer sig om min Apple Developer Licens, som er blevet pålagt 21% Irsk moms. Faktura'en lyder således på 495 kr + 21% Irsk moms (104 kr).

Umiddelbart er jeg nået til den konklussion, at der er tale om køb af ydelser i udlandet med omvendt indberetningspligt. Jeg vil derfor mene at jeg skal oplyse følgende i mit momsregnskab:

1) Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt: 124 kr (25% af 495 kr)
2) Fradrag: Købsmoms (indgående moms) : 124 kr
3) Rubrik A: Værdien u. moms af ydelseskøb i andre EU-lande: 495 kr

I skatteregnskabet kan jeg herefter fradrage de 495 kr, mens de 21% moms til Irland ikke skal oplyses/fradrages nogen steder (havde det været et større beløb, kunne jeg formodentlig søge om momsrefusion?)

Er jeg helt galt på den?

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:39

Hej mabuhay

Det ser umiddelbart rigtigt ud - men jeg vil dog ikke lægge hoved på bloggen Smile

Men grunden til, at jeg svarer på dit indlæg er, at den irske moms, hvis den udgør mindre end €50 set over et kalenderår, kan indgå i dit danske skatteregnskab. Minimumsbeløbet for momsrefusion udgør €50 i EU.

På den måde kan du opnå et inddirekte fradrag for den irske moms - altså brutto fakturabeløbet bogføres.

Men vær opmærksom på, at denne løsning kun er gangbar, hvis den udenlandske moms er mindre €50 set over et kalenderår eller hvis der er givet afslag på ansøgning om momsrefusion.

Håber, det kan bruges c'',)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Hej.

Jeg ville bede om en faktura EXCL. MOMS. som du er berettiget til iflg. EU`s regler.

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 18:37

LeonN:
Men grunden til, at jeg svarer på dit indlæg er, at den irske moms, hvis den udgør mindre end €50 set over et kalenderår, kan indgå i dit danske skatteregnskab.

Ok, det vidste jeg ikke - mange tak for info Smile

Mvh Klaus

BitLizard Software

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 18:44

Peter - Revisor:
Jeg ville bede om en faktura EXCL. MOMS. som du er berettiget til iflg. EU`s regler.

Ja, det vil jeg også være opmærksom på en anden gang. Men faktura er fra okt/2011 og er for længst betalt, så det løb er vist kørt.

Vil bare gerne sikre mig at jeg får posten bogført korrekt i moms og skatteregnskab.

Mvh Klaus

BitLizard Software

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Yes..jamen så gør, som Leon nævner, som i øvrigt er helt korrekt.

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 18:55

Super, tak for hjælpen til jer begge!

Mvh Klaus

BitLizard Software

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)