Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp til langsom computer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en Acer Apire 4810T 1.30ghz bærebar computer som jeg har installeret:

 

Visual Studio 2010

Ms Sql Server 2008 Enterprise

Adobe Master Collection

Xamp

og der er stadigvæk 220 gb plads ud fra 286... Nu er mit problem at min bærbar bliver med det sammen varm og så sløv at musen ikke kan følge med når jeg rykker den og så tasterturene når jeg skriver kommer det bagefter. Jeg har formateret den fere gange og det hjælper intet, sådan gjorde det d også på min tidligere bærbar, jeg er træt af ikke kunne udvikle i fred og ro . Hvad vil i anbefale hvad skal jeg gøre?

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
anskaf en mere kraftfuld computer.
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb en ny PC Smile

Nu skriver du ikke hvilken version af Adobe Master Collection du har, men er det den nyeste; CS5.5 Master Collection så er din PC en smule underdimensioneret.

Til den pakke anbefaler Adobe minimum Pentium 4 samt 4 GB RAM. Se her.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg kører C5, hvad kan en kraftfuld bærebar være? Jeg skal også have mine web og og mobil apps som jeg har udviklet blive stående ,vil ikke slette efter hvert projekt.. Der må være nogen som kan anbefale konkrete bærbar til udvikling,jeg er vel ikke den eneste som bruger disse programmer:D
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

soccerplayers:
min bærbar bliver med det sammen varm og så sløv at musen ikke kan følge med

Det lyder som en kendt fejl for en lidt ældre computer, hvor der har samlet sig en del støv indvendigt.

En ny computer kan være løsningen, men hvis økonomien ikke er til det lige nu, så vil jeg foreslå, at den bliver renset for støv indvendigt. 

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

En ny computer kan være løsningen, men hvis økonomien ikke er til det lige nu, så vil jeg foreslå, at den bliver renset for støv indvendigt. 

Det vil jeg også foreslå. Åben den og støvsug den nænsomt. Det kan godt gøre forskel.

 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
@annex: pas lidt på med den med støvsugeren. Jeg har set en del ødelagte cpu-coolere efter at de har fået "en gang støvsuger". Støvsugeren kan få cooleren til at spinde for hurtigt rundt eller ligefrem trække den skæv.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som mange af de andre hjælpsomme aminoer har for slået dig, så rens den for støv og der vil jeg anbefale dig at bruge en kompressor (ikke fuld tryk men stille og roligt) husk at være rigtig grundig omkring processoren, grafikkortet og blæserne da det tyder på din computer bliver alt for varm og derfor sætter dets ydeevne markant ned for at undgå din computer skal smelte indefra eller værste fald bryde i brand.

Dbh Casper

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din cpu (Intel Core 2 Duo SU9400) er ikke kraftig nok til at kører programmer til at adobe, visual studios og lignende. Din cpu er nok til at man kan surfe på nettet og bruge word (men heller ikke i for stor grad).

http://cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core2+Duo+U9400+%40+1.40GHz

3 GB RAM er okay, men ikke fantastisk. Problemet er dog at det er DDR2 RAM, hvilket betyder at det er endnu sværere at køre programmerne.

Dit grafikkort har 256 MB RAM, heller ikke det mest optimale. 

Disse specs er nogle du ville kunne finde på en 10" computer idag. 

Så selvom du formatere din computer gang på gang, renser den for støv og lignende, så vil du lige meget hvad have problemer med at køre de større programmer. 

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kumuluzz jeg har nu gjort som  hvad alle de andre søde amino venner har sagt med hensyn til støvsugning, dette har ikke hjulpet mere på det, jeg tror jeg har brug for ar at anskaffe mig en nyere eller ihvertfald bedre bærbar , vil du/i ikke være rare at smide nogen modeller op som kan opfylde mine forventninger ..??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)