Meget spændende læsning! |
Hej TobiasB ,
Jeg har sjovt nok haft samme tanke, altså at en uendelig række reklamer for hudorme eller noget helt andet, der kun dukker op, når der alligevel ikke er solgt annonceplads, kan få potentielle annoncøre til at tænke, aha, det virker sørme, ellers ville hudorme-firmaet jo ikke poste så mange penge i projektet, vel.
Reklamen for hudorme kan derved på samme tid være en indirekte reklame for reklamer på Ekstra Bladet udover samtidig at forhindre tomme reklamepladser.
Der er meget Kejserens Nye Klæder inden for marketing.
Her i Thailand har jeg lært en ting inden for marketing, og det er muligvis ikke helt anderledes i Danmark. Det drejer sig om at sælge reklamen til marketingschefen/ejerlederen. Det drejer sig ikke om, at reklamen konverterer, så længe betaleren er glad. Måske finder betaleren hurtigt ud af, at det ikke virker, men så er der trods alt stadig solgt noget reklameplads til vedkommende.
Ekstra Bladet forsøger jo netop at sælge disse pladser til Webshops, og dem er der mange af i Danmark, så er der potentiale i at få den ene efter den anden til at prøve, fordi nu hudormene kører så godt, at de fortsætter og fortsætter.
Hilsen, Robert
TobiasB:Den undrer også mig. Jeg tænker det er et salgstrick af en art. Pladserne ville nok ikke blive solgt, hvis de begge stod tomme. Kan være hudorme shoppen har fået en enorm god pris for så at skulle binde sig i et par måneder - blot så der er én plads fyldt ud hele tiden.