Det er bliver jo efterhånden trættende i længden at høre historie baseret på de samme fordomme; det er på tide vi får alle de gode historier frem i lyset - får eksponeret alle de "små iværksættere" der lever af - og har spændende forretninger i - MLM branchen. De gode historier som kan være en "eyeopener". Journalister og andre informationssøgende henter også inspiration fra dette debatforum - så brug evt. et par minuter på at dele din historie eller kast dine ideer i spil til hvordan alle de elementer vi i branchen oplever, som grunden(e) til vi er her (og ikke alle mulige andre steder) kan blive eksponeret gennem gode historier i eks. presse, på tv eller i blade/magasiner. Måske har der allerede været nogle "gode historier" helt lokalt - i lokaltv eller lokalavis regi som ikke er nået udover kommunegrænsen. Lets hear tem! MVH |
Med "On -Off" 12 år i MLM har jeg hørt mange personlige historier.
De fleste gode, nogle dårlige, og enkelte, der fik mig til at krumme tæer i alvorlig grad.
De fleste gode, nogle dårlige, og enkelte, der fik mig til at krumme tæer i alvorlig grad.
Historierne er vigtige. Uden dem, intet salg og uden dem, intet netværk.
En fællesnævner for historierne er, at de er (Eller bør være) placeret det sted i kommunikationen, der gør dem mest virkningsfulde...For den personlige historie har mere end eet formål:
Den skal skabe sympatiske reaktioner hos modtageren i forhold til afsenderens
1.: Ærlighed
2.: Sociale forståelse
2.: Sociale forståelse
3.: Analytiske evner
4.: Nuværende sindstilstand (Humør/ Tilfredshed / Begejstring)
Samtidig skal den indeholde en KORT (SUPER KORT ((Men gerne "Omskrevet")) beskrivelse af forretningens "Vare-område".
Og endelig en beskrivelse af hvorfor afsenderens primære grund til at gå ind i netop denne forretning gjorde det let at "Tage springet".
Det synes umiddelbart, som om det er temmelig meget at forlange af en personlig historie. Og samtidig kan det for nogle føles lidt akavet eller u-nødvendigt at alle disse elementer SKAL indgå - Men fakta er; At alle de store MLM-ere eller networkere HAR alle disse elementer i deres historie.
Og det virker.
Hvis du er i netværks-branchen og føler at ingen gider høre på dig...Så gør din historie interessant...Ikke ved at "Pynte" eller lyve (For så er det dødsdømt på forhånd) men ved at lægge din begejstring for produktlinien og marketingplanen til grund.
Hvis du er i netværks-branchen og føler at ingen gider høre på dig...Så gør din historie interessant...Ikke ved at "Pynte" eller lyve (For så er det dødsdømt på forhånd) men ved at lægge din begejstring for produktlinien og marketingplanen til grund.
Sæt så det hele i system idet, du tager hensyn til de grundprincipper, som jeg har beskrevet øverst i mit indlæg.
Den letteste måde er at lytte hver gang en af de store profiler i dit firma (Eller et andet firma) fortæller SIN historie. Og tage notater, så kuglepennen gløder. Får du ikke det hele med, fordi det går for stærkt - Så slå en streg på papiret og fortsæt så når næste "Hoved-element" i historien bliver fortalt.
Når du så sidder hjemme og kigger på notaterne...Skriver du bare din egen historie ind i hvert afsnit, så det ligner DIG.
Du har ganske vist ikke "Gjort Forretningen Endnu", du kan i de fleste tilfælde ikke sige at du "Kunne pensionere dig i morgen", hvis det var det, du ønskede...Men DET kan sagtens overskygges af din begejstring og din TRO på forretningen.
***Ting, du aldrig må have med i din historie:
Når du så sidder hjemme og kigger på notaterne...Skriver du bare din egen historie ind i hvert afsnit, så det ligner DIG.
Du har ganske vist ikke "Gjort Forretningen Endnu", du kan i de fleste tilfælde ikke sige at du "Kunne pensionere dig i morgen", hvis det var det, du ønskede...Men DET kan sagtens overskygges af din begejstring og din TRO på forretningen.
***Ting, du aldrig må have med i din historie:
"Jeg kender een, han tjener millioner på det her...." (Modtager tænker: "Fuld af løgn, hvorfor har du ikke selv tjent dem???
"Hvis du gør, som mig bliver du rig..." (Modtager tænker: " Hvorfor kører du så stadig rundt i den gamle spand...?"
o.s.v.
***Enkelt, begejstret, ÆRLIGT !!
Det er vejen.
Mange iværksætter-hilsner
PerVedby
****************************************************************************************
PerVedby
****************************************************************************************