Hej kloge mennesker! Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, som startede i 2011, så jeg har ikke lavet regnskab før. Hvornår skal regnskabet udføres/meddeles? Har jeg travlt? Jeg har vildt meget at se til, og det er en af de ting, som hænger og stresser mig lidt, så det vil være fedt at vide, hvornår jeg skal have styr på dette. TAK! |
Hvornår skal der være styr på 2011-regnskabet?
- 1
|
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Du skal som enkeltmand ikke indsende regnskab på vilkår som eksempelvis selskaber. |
Tak for jeres svar! Jeg kan se, at jeg har god tid, så længe jeg sørger for at få momset. Den såkaldte 'udvidede selvangivelse', ligger den i min private/personlige skattemappe så? |
Hej. Du skal indberette den udvidede selvangivelse senest 1/7-2012. Regnskab skal laves, men ikke indsendes til SKAT i første omgang. SKAT kan kræve dit regnskab på anfordring.
MvH Peter |
Peter's svar er meget præcist Det er desværre ikke nok kun at opgøre årets resultat, man skal overholde reglerne i Mindstekravsbekendtgørelsen, som netop kræver et årsregnskab. Se mere her http://skat.dk/skat.aspx?oId=1790617&vId=0&search=Mindstekravsbekendtgørelsen* Tonny |