Hej igen. Tak for jeres svar, endnu en gang. Har tænkt mig at skrive lidt om Osborne 1 altså den første bærbar computer som udkom i 1981. Jeg vil gerne vide hvordan Adam Osborne, altså skaberen bag denne computer kom på ideen og begav sig til at udvikle hans tanker... Hvis nogle evt. skulle komme forbi noget læsestof. så må i gerne poste det her, har gennemgået google og wikipedia og synes jeg vælter rundt i den samme tekst efter hånden... På forhånd tak. Mikkel :) |
Hej Mikkel
Du skal en tur på biblioteket.
i 1981 var der ikke noget internet endnu. Den gang brugte vi noget, man kaldte for bøger til at dokumentere viden i. Bøger er en slags hjemmeside, der består af en række meget tynde skærme, med pixels på begge sider. Skærmene var så samlet i en ryg, så de kom i den rigtige rækkefølge - og det var vigtigt, fordi de var så lavteknologisk indrettet, at man i praksis ikke kunne slette det, man havde skrevet på dem. Til gengæld har de praktisk talt uendelig hukommelse uden noget videre strømforbrug, så mange af de såkaldte bøger fra 1981 og tiden derefter vil kunne læses endnu.
Venlig hilsen
Hans