Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skole opgave

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Jeg har fået smidt en opgave i hovedet som skal handle om bærbar computere
Opgaven skal være på 15-20 sider, og er pt. gået heeeelt kold :)

Pt. har jeg skrevet om.

Fordele og ulemper ved bærbar computer.
Udviklingen af bærbar computer.
Den allerførste bærbar computer

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan opnå de 15-20 sider.
jeg er lige nu på 5 sider så det er da 1/4 :)

Med Venlig Hilsen
Mikkel Bering

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Start med at definere din opgave.

Formuler for dig selv, hvad du vil finde ud af om bærbare computere .
Læs om emnet og find litteratur, som er egnet til at citerere og henvise til.
Find ud af, om andre metoder kan belyse emnet - statistikker, brugerundersøgelser, interviews, fotoreportage...?
Gennemfør disse metoder.

Disponer din tekst.
Sørg for, at der kommer en rød tråd i teksten, så det bliver interessant at læse den fra ende til anden.

Start med en introduktion til selve din tekst - Hvorfor skal jeg som læser læse det her, og hvad kan jeg forvente at skulle igennem.

Beskriv derefter, hvilke metoder du har brugt og hvad der er deres styrker og svagheder.

Vis, hvad du fandt ud af gennem dine metoder.

Slut af med at konkludere, om du har fundet ud af det, du formulerede i stareten - mere eller mindre.

Sørg for altid at have belæg for dine påstande.
Du kan ikke bare skrive "En bærbar er god, hvis den har min 160 GB harddisk".
I stedet kan du skrive: "Alt om Data nr. 2 1990 skriver, at en en bærbar computer maksimalt må veje 8 kg og skal have både skærm og tastatur indbygget. Komputer for alle nr. 3 2012 anmelder en bærbar - navn - som vejer under ét kg og som har tastaturet integreret i skærmen - en såkaldt tablet."

Det duer ikke bare at skrive 28 delemner i halen af hinanden - det bliver noget rod, og du får en dårlig karakter.

Hvis du følger ovenstående opskrift og sørger for at læse korrektur (skoleopgave er f.eks. i ét ord), så får du en god karakter og lærer oven i købet noget om emnet.

God fornøjelse

Overlærer Kjer :-)

Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:35

tusinde tak for dit indlæg, Det har givet mig lidt at se til :)
- Har afleveret de sidste 3 opgaver hvor jeg fik, 7, 7 og 10 :)

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne eventuelt afslutte opgaven med at reflektere/diskutere lidt omkring fremtiden for klassiske bærbare computere (her ville jeg ikke vælge at putte tablets ind under kategorien bærbar computer, som Kjer gør), i forhold til tablets, smartphones mv. Ellers så er jeg enig med Kjer :)

God arbejdslyst.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person
Skynd dig at få din tråd slettet. Der sidder en eller anden person herinde som har så ondt i røven over at man spørger om hjælp til lektier på amino, at han anmelder dig til din skole. Fuldstændigt til grin.
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Nordahl:
Skynd dig at få din tråd slettet. Der sidder en eller anden person herinde som har så ondt i røven over at man spørger om hjælp til lektier på amino, at han anmelder dig til din skole. Fuldstændigt til grin.

Der er da ikke noget i vejen for at spørge om hjælp, så længe han ikke forlanger, at andre skal lave opgaven for ham. Så jeg tror nu, at han kan være helt rolig :-)

Mvh. Christian

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:45

Bud på tekstens røde tråd: Start med at beskrive den gruppe pc-brugere, der vil have størst fordel af en bærbar pc - skriv også, hvem der vil have større glæde af en stationær.

Beskriv derefter, hvilke valg man skal igennem, når man vælger bærbar pc - og hvordan man nemmest vælger den, der passer bedst til behovet og budgettet! Smile

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannik Nordahl:

Hej Jannik

Når jeg vælger at bruge krudt på at hjælpe trådstarter her og ikke på dig, skyldes det, at trådstarter gerne vil løse sin opgave selv med henblik på at blive dygtigere.

Hvis den tråd, du henviser til er den, jeg tror, giver du i den udtryk for, at du vil købe dig fri for at løse dine opgaver, hvorved du ikke lærer det, du burde.

Jeg vil gerne hjælpe folk som søger hjælp til at løse opgaver på en lovlig og legitim måde.
Jeg vil ikke hjælpe folk, som søger hjælp til at snyde sig til at løse opgaver.

Jeg håber, at du nu forstår forskellen på de to situationer.
Og jeg håber, at du fik hjælp til at lære, hvordan du løser dine manglende afleveringer.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:28

Randi:

Du kunne eventuelt afslutte opgaven med at reflektere/diskutere lidt omkring fremtiden for klassiske bærbare computere (her ville jeg ikke vælge at putte tablets ind under kategorien bærbar computer, som Kjer gør), i forhold til tablets, smartphones mv. Ellers så er jeg enig med Kjer :)

God arbejdslyst.

Rigtig fin vinkel, Randi.

Det vil være en interessant opagve at læse.
Den ville også åbne mulighed for evt. at teste bærbare og tablets/smartphones op mod hinanden i ved forskellige opgaver.
Jeg har f.eks. en netbook, som jeg bruger til småskriverier, når jeg rejser. Måske var det mere effektivt med en tablet og et godt bluetoothtastatur? Det kunne da være interessant at se en grundig test af. Og så er de 20 sider hurtigt gået :-)

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:29

Nåja - hyperknægt - husk lige at læse opgavebeskrivelsen grundigt, og sørg for at leve op til alle detaljer i den. Det kan jo være at den fine tabletvinkel må ryge sig en tur på den konto.

God arbejdslyst.

Hans

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)