Hej aminoer :) Jeg har fået smidt en opgave i hovedet som skal handle om bærbar computere Pt. har jeg skrevet om.
Har i nogle ideer til hvordan jeg kan opnå de 15-20 sider. Med Venlig Hilsen |
Start med at definere din opgave.
Formuler for dig selv, hvad du vil finde ud af om bærbare computere .
Læs om emnet og find litteratur, som er egnet til at citerere og henvise til.
Find ud af, om andre metoder kan belyse emnet - statistikker, brugerundersøgelser, interviews, fotoreportage...?
Gennemfør disse metoder.
Disponer din tekst.
Sørg for, at der kommer en rød tråd i teksten, så det bliver interessant at læse den fra ende til anden.
Start med en introduktion til selve din tekst - Hvorfor skal jeg som læser læse det her, og hvad kan jeg forvente at skulle igennem.
Beskriv derefter, hvilke metoder du har brugt og hvad der er deres styrker og svagheder.
Vis, hvad du fandt ud af gennem dine metoder.
Slut af med at konkludere, om du har fundet ud af det, du formulerede i stareten - mere eller mindre.
Sørg for altid at have belæg for dine påstande.
Du kan ikke bare skrive "En bærbar er god, hvis den har min 160 GB harddisk".
I stedet kan du skrive: "Alt om Data nr. 2 1990 skriver, at en en bærbar computer maksimalt må veje 8 kg og skal have både skærm og tastatur indbygget. Komputer for alle nr. 3 2012 anmelder en bærbar - navn - som vejer under ét kg og som har tastaturet integreret i skærmen - en såkaldt tablet."
Det duer ikke bare at skrive 28 delemner i halen af hinanden - det bliver noget rod, og du får en dårlig karakter.
Hvis du følger ovenstående opskrift og sørger for at læse korrektur (skoleopgave er f.eks. i ét ord), så får du en god karakter og lærer oven i købet noget om emnet.
God fornøjelse
Overlærer Kjer :-)