Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email modtaget ang. navn på en kommentar

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har netop modtaget en mail fra en som skriver at HANS navn er blevet brugt til en kommentar på min hjemmeside og han siger der ikke er andre end ham der hedder netop dette navn.

Såfrem jeg ikke sletter kommentaren vil han gå videre med sagen samt fakturer mig for brugen af hans navn.

Først ønsker jeg at høre om han rent faktisk har hold i det han skriver, han har ret til at få slettet kommentaren/ændret navn på personen der har skrevet det, samt sagsøge mig/fakturer mig for brugen af hans navn på min hjemmeside.

Brugen af hans navn er i forbindelse med en har skrevet en kommentar på min hjemmeside www.tjenpengehjemmefra.net med dette navn og han skriver det ikke er ham.

På forhånd tak :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:41
Har du chekket at der findes andre med dette navn?

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:54
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:54

Jeg har haft søgt på dgs.dk der finder jeg ingen med det navn og på eniro finder den en enkelt.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:56
Dansk statistiks hjemmeside har en sådan funktion til at tjekke hvor mange der hedder noget bestem...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Sikke noget vrøvl. Jeg kunne da lave en kommentar på siden og kalde mig selv Gud - der er jo ikke copyright på et navn.

Så hans mail kører du bare i havnen
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:26

Som ingen andre endnu har nævnt kan man godt have rettigheder over et navn, hvis det drejer sig om et varemærke. Dette kan du tjekke her: http://onlineweb.dkpto.dk/pvsonline/varemaerke?action=201 under feltet "mærketekst" skriver du navnet.

Mvh. Sven Philipsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Ole Thorup:
der er jo ikke copyright på et navn.

Som der bliver nævnt kan der være tale om et varemærke, men også navneloven beskytter brugen af sjældne navne.

/Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 04:43

Hvorfor ikke bare fjerne navnet ?

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:45

Ha ha ha.... Helt sikkert. Ellers kan han jo altid tage fjolset i retten. Da hans udbyder ligger inde med en log over de ip adresser som der har været inde på hans hjemmeside. Derfra kan han jo få oplyst om hvor fjolset bor. Og matche...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)