Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Taletidskort” til datatrafik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Findes der i Danmark en mobiludbyder der har ”taletidskort” (ikke abonnement) med billig datatrafik?

Leder efter et ”prepaid” SIM-kort til en tablet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50

Jeg stødte lige på dette ved et tilfælde den anden dag:

http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/ipad/index.aspx

Håber det kan bruges Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Hej

N-H:
Findes der i Danmark en mobiludbyder der har ”taletidskort” (ikke abonnement) med billig datatrafik?

Leder efter et ”prepaid” SIM-kort til en tablet.

Hvis du med "prepaid" mener, at du betaler pr. MB du henter, så tror jeg ikke det findes i Danmark, men der er flere operatører, som tilbyder SIM-kort, hvor du betaler pr. dag og uden noget fast abonnement.

F.eks. kan du i TDCs webshop købe TDC Mobilt Bredbånd - Tank Op Startpakke og jeg vil tror, at hvis du går ned i en TDC butik, så vil du kunne få SIM-kortet uden det tilhørende USB-modem.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 09:51

En række udbydere tilbyder abonnement uden binding - jeg tror det vil være mindst ligeså billigt som at betale pr. mb. - Men det er måske fordi du vil være anonym på nettet at du vil have en pre-paid løsning?

Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:39

Tak for gode forslag. En veninde fra udlandet vil gerne bruge sin tablet og hvis muligt internetdeling (tethering) mens hun er i Danmark. Hendes ophold i DK er rimeligt uplanlagte og af varierende længde, og det er vel grunden til at hun foretrækker ”taletid” frem for abonnement.

Er faldet over ”prepaid internet” der gælder i henholdsvis 1 uge / 1 måned / 3 måneder hos Telia. Tænkte om der fandtes udbydere hvor man kan købe 1-5 Gb uden tidsbegrænsning og uden abonnement??

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Hej

N-H:
Tænkte om der fandtes udbydere hvor man kan købe 1-5 Gb uden tidsbegrænsning og uden abonnement?

Det tror jeg ikke, at du kan finde i Danmark. Jeg tror, at den bedste løsning for din veninde er TDCs Tank Op løsning. Når du har den så er det enkelt at gå ind på en internetside og betale for de dage du har brug for.

Adgangen til den side virker også selv om der endnu ikke er betalt. Smile

N-H:
hvis muligt internetdeling (tethering)

Det vil jeg mene er muligt med TDCs løsning, hvis det er understøttet med den aktuelle tablet.

Hvis det er et vigtigt behov, så vil en løsning med TDC Tank Op, 3G USB-modem og et WLAN accesspoint være en god ide. Der findes en lang række WLAN accesspoints, som kan skabe forbindelse til Internet via et 3G USB-modem, og hvor det herefter er muligt at dele internet forbindelsen.

Jeg har selv sådan en løsning liggende som backup for min faste Internet forbindelse, og hvis jeg skal et sted hen hvor der ikke er Internet forbindelse. Det virker fint med både PC, Mac og iPad.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)