Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der mange der snyder på Amino?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DC Trading:
Hvorfor så ikke lægge et gebyr på at oprette en alm. profil også. Bare et symbolsk beløb? Var det ikke en íde? At gøre Amino til et meget sikrere sted for brugerne og samtidig tjene en skilling på det? Nok det eneste absolut geniale løsning, som er et kæmpe mangel her på Amino.

Så ender det bare med at afhænge af ROI.

Hvis nogen opretter sig her med henblik på at svindle andre, så vil de vel bare vurdere om "gevinsten" er stor nok i forhold til at betale det symbolske beløb.

Umiddelbart tror jeg, at den eneste mulighed for at komme svindel bare tilnærmelsesvis til livs, ville være at skabe en følelse af sammenhold blandt alle brugerne. ikke at jeg aner hvordan det skulle gøres - og selv blandt venner bliver der jo svindlet.

Men man kan gøre meget selv ved at lytte til sin mavefornemmelse og hvis man er lidt i tvivl om vedkommende man skal handle med, så del betaling / afsendelse op i bider, eller få en 3. part med indover til at agere mellemled. Hvis man er meget i tvivl, så er det måske slet ikke en handel man skal deltage i.

Derudover kunne man måske være bedre til ( mig selv inklusiv ) at skrive i folks gæstebøger hvis man har haft en god oplevelse / handel med vedkommende, så fremtidige kunder og samarbejdspartnere kan gå ind og læse lidt om vedkommende.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Nitz:
Derudover kunne man måske være bedre til ( mig selv inklusiv ) at skrive i folks gæstebøger hvis man har haft en god oplevelse / handel med vedkommende, så fremtidige kunder og samarbejdspartnere kan gå ind og læse lidt om vedkommende.

God idé - og det kunne i lige grad gælde sælgere og købere

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

freelancer amino.dk god ide folk der ønsker en opgave skriver et bud end at sende mail derved kan man give karakter af om opgaven udføres korrekt 

dog er jeg de fleste gange oplevet snyd er det telesælger der er nummer et hus mig , jeg har oplevet nogle vil tilbyde noget der ikke holder , derved intet med amino.dk at gøre

jo den ene gang 100% snydt er det en bruger ej mere aktive og havde ej udfyldt profil og havde fake anmelders og ikke aktive dem der var referencer husk tjek op på det og det er rigtige kunder

mere ikke amino.dk jeg har været uheldige i mit liv som iværksættere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Nitz:
Derudover kunne man måske være bedre til ( mig selv inklusiv ) at skrive i folks gæstebøger hvis man har haft en god oplevelse

Super forslag Tommy! Når vi ikke kan ekskludere de useriøse, så må vi på anden måde skille de fårene fra bukkene...

BH

Lars

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Sælger skal have betalingen før sælger udlevere varen.
Køber skal have varen før køber betaler..
Sjovt ;)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev heller ikke det er saadan, skrev, hvis man trorBig Smile

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Sakskøbing
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Soul United Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der foregår vel ikke mere "snyd og svindel" her end andre steder på nettet.
Nu ville jeg personligt ikke bruge Amino.dk til handel eller til at tilbyde services over.
Det er mediet ikke det rette til for os. Men vi vil gerne sparre og vidensdele, og dette gør vi pro bono, så det er lidt svært at blive franæret noget man giver gratis :)

Til sidst, så har investering, og iværksætteri lært mig en vigtig lektie, nemlig; "buyer beware" princippet eller caveat emptor (http://en.wikipedia.org/wiki/Caveat_emptor) som andre kender den under.

3 gode råd:

1: Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er dét det nok også
2: Kontroller altid en ukendt køber/sælger via. internettet og cvr registeret / statstidende m.m. 
3: Er du i tvivl om køber/sælgers intention, så træd ud af handlen, du kan ikke tabe noget du ikke investere

Er disse 3 råd de nye vise sten? Slet ikke, men det er 3 enkle retningslinjer der har hjulpet mig, igennem årene. Har jeg misset nogen handler som jeg kunne have profiteret meget på?
Helt sikkert, men jeg vil også påstå at jeg har undgået nogen som jeg kunne have tabt på. Så hvordan det endelige regnstykke ville have set ud, kan jeg desværre ikke gøre mig klog på :) 

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Sælger skal have betalingen før sælger udlevere varen.
Køber skal have varen før køber betaler..
Sjovt ;)

Ja den undrede jeg mig også over, der bliver aldrig en handel så og der med igen der bliver snydt.

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med de kontakter, jeg har fået gennem Amino.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)