Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev snydt ! -.- hvad nu ? .

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

P.Julius Engel:
Og hvorfor må man ikk poste et helt normalt facebook link herinde ?

Med mindre det er et stort tilgodehavende, vil jeg opfordre dig til at overveje følgende:

  • Er beløbet af en størrelse, at det betale sig at sende vedkommende til inkasso?
  • Er det værd at kaste en masse kræfter og tid efter at forsøge at kradse pengene ind, hvis du allerede har vurderet, at vedkommende enten ikke kan eller ikke vil betale?
  • Hvad kan du lære af episoden? Få indhentet bedre oplysninger om kunden/samarbejdspartneren? Sikre forudbetaling af hele eller dele af den aftalte pris?

Håber du kommer over tabet, og ikke mindst ærgelsen over at føle sig snydt, og så kommer videre.
Som fantastiske Rolf Høegh siger "48 sek. - så længe må man ærgre sig..."

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 21:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg for ludselig ogsa en fornemlse af hvem det er blev selv snydt af ham for en maneds tid siden

kun en ting at gore opgiv han er totalt platugle

Billige seo pakker

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
vil jeg opfordre dig til at overveje følgende:

Pengene er ikke det vigtigste for mig, men jo, har overvejet de ting du siger.

Grunden til jeg er herinde og er begyndt som freelancer er fordi det er sjovt og vil gerne kunne hjælpe folk med opgaver så jeg lærer noget og de får løst en opgave.

Det vigtigste er for mig at han bliver stoppet, altså at der ikke er flere herinde der hopper på den.

John Nielsen:
Er beløbet af en størrelse, at det betale sig at sende vedkommende til inkasso?

Måske ikke ved mig, men hvis han har gjort det ved mange løber det jo hurtigt op.

Vil jo bare hjælpe folk herinde eftersom de er så hjælpsomme herinde :)

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 21:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et af de mest typiske tegn pa at det er en svindler som i det her tilfalde er at han tzpisk kun har meget fa indlag pa amino som regel en helt ny oprettet profil

ingen kontakt info ingen henvisning til en hjemmeside han ejer

Dette burde var signaler der tricker dig til at tanke dig narmere om

og typisk er han villige til at acceptere  en hoj pris

Pas pa han har mange profiler her og i mange af dem lover han guld og gronne skove samt penge hvis du vil give ham dine ideer

Billige seo pakker

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 22:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tjenester-dk:

Et af de mest typiske tegn pa at det er en svindler som i det her tilfalde er at han tzpisk kun har meget fa indlag pa amino som regel en helt ny oprettet profil

ingen kontakt info ingen henvisning til en hjemmeside han ejer

Dette burde var signaler der tricker dig til at tanke dig narmere om

og typisk er han villige til at acceptere  en hoj pris

Pas pa han har mange profiler her og i mange af dem lover han guld og gronne skove samt penge hvis du vil give ham dine ideer

@ Tjenester-dk: Jeg ville gerne have givet dig 5 stjerner for dit indlæg, men min karma er åbenbart ikke god nok endnu...

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 22:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kerstin Kollatz Mogensen:
@ Tjenester-dk: Jeg ville gerne have givet dig 5 stjerner for dit indlæg, men min karma er åbenbart ikke god nok endnu...

Jeg har lige givet ham dem for dig Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 22:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

Kerstin Kollatz Mogensen:
@ Tjenester-dk: Jeg ville gerne have givet dig 5 stjerner for dit indlæg, men min karma er åbenbart ikke god nok endnu...

Jeg har lige givet ham dem for dig Smile

1000 tak Smile

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 22:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det altså ikke altid at man er svindler bare fordi man sjældent kommenterer indlæg.

Jeg læser en del af de indlæg jeg falder over.

En gang imellem kommenterer jeg nogle af dem.

Der kan gå flere måneder mellem at jeg er på amino.

Fordi jeg enten har travlt.

Eller er optaget til anden side.

Jeg har sidet her adskillige timer i dag.

Jeg forstår ikke at så mange kan have så meget tid til at skrive i et væk, og kommentere alt og alle.

Hvornår arbejder I.

Det kan da også godt være det er mig der er galt på den.

Men jeg har ikke tid til at side her time efter time hver dag.

Jeg hjælper når jeg ser der er nogen der har brug for hjælp.

Kommenterer når jeg har tid.

Det var bare et lille surt opstød til det du skrev var typiske tegn på at folk er svindlere. (:-)

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 22:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maj-Britt, nu tror jeg heller ikke, at advarslen skulle dække over folk der kun skriver lidt eller skriver i perioder. Når jeg har travle perioder, går der nogle gange også uger mellem mine aktiviteter herinde.

Jeg tror mere at indlægget var møntet på det gennemgående mønster, som har været/er meget iøjnefaldende hos pågældende bruger - intet billede, ingen el. sparsommelige kontaktoplysninger, links til hjemmesider der ikke eksisterer mere, ingen beskrivelse om sig selv osv.

Efter min mening kan indlægget måske hjælpe andre brugere med at være lidt mere kritisk overfor potentielle kunder, således at der forhåbentlig bliver færre der hopper i fælden.

/Kerstin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

P.Julius Engel:
Så skete det skam, skrev før herinde om hvordan det var med svindel.

Allerede ved min første opgave, at designe en velkomstside, vælger personen ikke at betale, ikke den sjoveste start. . . .

Hvad skal jeg så gøre ? og hvad ville/har i gjort i samme situation ?

Nu har jeg læst denne debat igennem, og det fremgår jo tydeligt, at der her er en person som bevidst og gentagende gange har brugt amino.dk til at få kontakt med freelancere og efterfølgende underladt at betale.

Jeg anerkender Aminos regler om at man ikke må hænge personer og virksomheder ud, hvilket også vil kunne være et problem i forhold til Persondataloven, men på en måde så er det ikke godt nok, når amino.dk bliver brugt til at svindle de øvrige brugere af amino.dk.

Jeg har ikke lige nu selv et konstruktivt forslag til hvordan dette kan undgås fremover, men jeg håber, at der er nogen som kan komme med nogle ideer, som også vil holde sig inden for lovens rammer.

Mvh.

Ole

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)