Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler et system/maskine der kan registrere folk der viser en sms i butik!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alex.

jeg har ikke konkret forklaret hvordan jeg vil løse det, hvordan jeg vil bygge databasen og hvordan interfacet skal laves. Jeg fortæller blot at det kan gøres mere simpelt end at bruge en pda eller andet ekstra udstyr.

hvis kassen er en maskine med internet - eller de har en mobil tlf/tablet med internet - så skal der lbot laves et webinterface, og så er de kørende. databasestrukturen i det her er det nemmeste

desuden kan selve implementationen af systemet være underordnet - det der er vigtigt her er at få selve "processen" til at være så gnidningsfri som muligt.

Har en del erfaring med den slags løsninger - dog ikke lige specifikt i en kunde/betalings-brugssituation, dvs i butik. Derfor vil prisen også være ud fra at jeg synes det er interessant at få en reference i den kategori ;)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:15

Hvorfor smider du ikke bare deres mobil nummer ind i rabatkoden?

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 18:55

Hej 

Jeg vil lige kommet med mit forslag på til dit spørgsmål.

Når kunden SMSer xxxx til fx 1272 får de en SMS med et link til et rabatkort (Unik mobilwebside, med mulighed for design som passer til butikken og reklame for andre tilbud og et kodefelt)

Den side skal kunden så vise medarbejderen i butikken som så skal skrive kode for at aktiver rabatten og det gør så at det link ikke kan få rabatten igen.

Så slipper du for at butikken skal have nogen former for system til at tjekke om rabatten er brugt da alt sker via kundens mobil. 

Jeg kan godt hjælpe dig med sådan et system hvis det er noget du kan bruge ;)

Mvh
Jacob V. Ossipoff
www.SMSgateway.dk 

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Skrevet kl. 19:03
Bare lige en kort bemærkning. I forhold til sikkerhed vil enhver brug af kundens Tlf give mulighed for snyd
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 09:40
Wel Rachid:

virker lidt overkill med en pda.. og software til at genkende tal og alt muligt..

hvis det skal være enkelt - så bed om folks telefonnummer og en bekræftelseskode (rabatkoden), så kan du selv slå det op i et webinterface - nemmere bliver det da vist ikke?

kræver selvfølgelig at butikken har noget internet samt en pc eller andet til at tjekke "talene"..

Det kommer vel an på hvilke butikker vi taler om?

Store kæder vil aldrig acceptere manuelle løsninger. Her kan det dog nemt integreres i deres kassesystem, at de taster rabat kode ind, ligesom de taster frugt ind.

I små lokale forretninger og meget små butikker, har de måske ingen PC til rådighed i nærheden.

Andre steder vil det ganske enkelt være for tidskrævende at taste manuelt ind.

Alt efter det totale antal butikker, antal forskellige butikker og ambitionen - så kan det være både nemmest og billigst at give et beløb for udvikling og derefter købe PDA til en plovmand stykket.

En PDA løsning er stadig mit bedste bud.

Desuden åbner det da op for senere udvidelser (medlemskort og lign. fysiske ting med stregekode, som kameraet i PDA også kan "scanne".

Ovenstående løsning kan klares med lidt open source billede-til-tekst, et par dages programmering og en PDA pr butik.
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Skrevet kl. 12:18

Min pointe er stadig at der er ikke behov for at købe noget udstyr hvis det kan undgås. Derudover så skal du have speciel software som skal KØRE på denne pda og det giver bare flere "point of failure"..

Som du rigtigt nok siger kommer det meget an på butikker. Store kæder med "kasselinier" vil ikke have noget at slå rabatter op med. De vil have det integreret ind i deres kasser - ganske enkelt.

Ved mindre eller helt små butikker: At forvente at butikken enten har internet eller at indehaver har en smartphone er vel et minimum at forvente?!

Min pointe er at du kan gøre løsningen ret simpel:

SMS delen hvor de får tilsendt en ny kode

Web-interface (som kan tjekkes på både mobil og alm pc) hvor du indtaster et nummer. Ved mobile sites kan du som regel optimere det således du kun får mulighed for at indtaste numre ind. Det gør det bare en del nemmere.

Løsningen vil i mine øjne være den billigste og ved at snakke lidt detaljer vil jeg gerne komme med et tilbud.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 17:15
Jeg kender mange små butikker har ikke PC inde i butikken. Og er måske ikke så interesseret i at rende ud i baglokalet.

Hvad angår smartphone - så ville det da være oplagt med en app istedet for PDA - eller blot som billigt supplement.

Database og webinterface, der kan det du siger OG sende rabatkode i SMS til kunden og oprette koden i database, kan laves billigt ja.

Men er billigt også altid at foretrække?

Jeg ville som trådstarter være selektiv hvad angår at tage råd fra folk der også sælger den løsning de anbefaler (no offence - bare et generelt råd).

En fremtidssikret, udvidelsesklar, brugervenlig og mobil løsning, er ikke en alm billig hurtig løsning.

Men igen. Kommer an på ambition og segment.

Dit forslag kan være rigtig godt, under visse forudsætninger.

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Skrevet kl. 18:11
Hvis det ender med at være billigere er der vel ikke noget galt med det. Den dyre løsning er ikke altid den bedte. Eller hva. ?
I forhold til hvad jeg sælger og råd/interessekonflikt så fortælller jeg hvad den billigste og nemmeste løsning er, og jeg tilbyder mig selv som leverandør. At leverandøren ikke ermig gør ikke at mit "råd" er mindre relevant
Han kan jo frit vælge en anden til at levere.
Fra Allerup
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Fra  RentCalC Skrevet kl. 14:17

Jeg går ud fra at du ikke er intereseret i det jeg har lavet til dig, da du endnu ikke har svaret mig, så held og lykke med at finde et system Smile

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)