hej aminoer. Sms'en indeholder rabatter :) |
bare reg. af telefon nr?
eller kunde data også ?
hej aminoer. Sms'en indeholder rabatter :) |
bare reg. af telefon nr? eller kunde data også ? |
Begge dele :) Altså at sms ikke bliver brugt mere en 1 gang :) |
ok, er der et nr på sms'en?
jeg kan hurtig lavet et lille windows program der kan holde styr på det |
sms'en indeholder rabatter :) Må du meget gerne! ville være super! |
Alt efter hvilket kassesystem du har, kan du jo "udstede" gavekort til hver sms. i øvrigt - hvis du vil minimere din SMS pris så sig til.. sælger sms'er billigt :) |
En lille PDA med kamera. Og software der kan læse talkoder (kameraet filmer og genkender tal og omsætter billedet af tallene til rigtige tal). Send kunden en SMS med en talkode ala +4644673 PDA'en med kamera kan nu scanne SMS'en Softwaren på PDA'en kan så sende koden til din server for validering (om koden er gyldig og evt brugt før) PDA med wifi eller mobil dataforbindelse kan fås billigt. Softwaren burde være meget let og billigt at få lavet. Det er forresten præcis sådan SMS billetter scannes. |
virker lidt overkill med en pda.. og software til at genkende tal og alt muligt.. hvis det skal være enkelt - så bed om folks telefonnummer og en bekræftelseskode (rabatkoden), så kan du selv slå det op i et webinterface - nemmere bliver det da vist ikke? kræver selvfølgelig at butikken har noget internet samt en pc eller andet til at tjekke "talene".. |
Som de andre også er inde over. Hvis i har en computer med internet stående kan det løses rimelig nemt med et lille webinterface. Jeg vil gerne komme med en god pris på det hvis det kunne være interessant. Mvh. |
Mit forslag ville være at du laver en database, hvor der står et rabat-nr. og et brugs-tal. Hvis brugs-tal er 0, så kan de bruge den, hvis brugs-tal er 1, kan de ikke bruge den. Så når du udsteder en sms med rabat, koder du rabatkoden ind i databasen, og laver brugs-tal til 0. Så når de bruger koden, laver du tallet om til 1. Lyder måske lidt advanceret, men det er super simpelt, og det er top-sikkert, for du taster rabat-nr manuelt ind i maskinen, og tjekker om den eksistere, hvis den gør, er den så brugt? |
Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!
Jeg modtager gerne karakter :)