Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsferie til syge medarbejdere

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekte vilkår som passer bedre til nutidens konkurrencevilkår som er Globale.

Så vidt jeg er orienteret kan man "optjene" mere ferie eller købe selv købe sig til det - endnu et sundt system hvor man ikke bare får "ret" til disse ydelser før man har ydet.

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære VDL

Endnu et eksempel på at projektet "EU" ikke er en succes (givetvis en nødvendighed i en mindre udstrækning). Dog må jeg medgive at hvis vi fokuserer på statslig administration, bureaukrati og politisk vals - så er det en stor succes. Alt sammen for skatteborgernes penge.

De kan bruge utrolig meget tid på at gøre livet svært for de som forsøger at skabe jobs og dermed skabe grundlaget for statens skatteindtægt.

Tænk hvis vi ..........

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - medarbejderen skal selv betale lægeerklæringen, men mon ikke lægerne får brug for hjælp til alle de erklæringer?

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende at følge folks holdninger til "løn modtager arbejde" (giver lidt efterklang når man sidder og funderer lidt over hvad ordet i princippet betyder)

Interessant kunne det jo være at se, hvis der var et modsatrettet forslag, der mindskede ens ferie, med det antal dag man var syg om året. Nuvel, nok urealistisk lige nu, men måske det kommer på tale når kineserne kommer og overtager bageriet

Dbh.

Kim

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kampp:
Interessant kunne det jo være at se, hvis der var et modsatrettet forslag, der mindskede ens ferie, med det antal dag man var syg om året. Nuvel, nok urealistisk lige nu, men måske det kommer på tale når kineserne kommer og overtager bageriet

Spændende tankegang... Tror desværre fagforingen er for stærk pt. Men hvis det hele falder fra hinanden, kan det måske være at de (LO) kan komme med nogle indrømmelser, hvilke har medført en svækket konkurrenceevne, medansvar til finanskrise osv.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

1000 tak

Nu er de (LO, DJØF, FOF og andet godtfolk) repræsenteret af befolkningen, så ændringen og indrømmelser skal ud fra min optik ske i vores opfattelse, værdier og mentale formåen og mentale ressourcer. Noget som er utrolig svært at ændre på når man fra staten, EU o.l. desværre opdrager befolkningen til at livskvalitet er lig med ferie og nu med en indbygget buffer ved sygdom: Hvilket sætter det at kræve og have ret til det ene og andet i en andet lys, En anden ide kunne være at starte med at gøre folk mere ressourcefulde  mht. til deres mentale formåen og opfattelse.

Dbh

Kim

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor danner i kke et parti, der kun tilgodeser de 'rigtige' holdninger !

Jeg brækker mig voldsomt over de synspunkter der åbenbarer sig !

Føj for en amoralsk tanketanke - synd for jer og desværre et generelt problem i en mere og mere

amoralsk virkelighed !

OG I KALDER JER IVÆRKSÆTTERE - MIN BARE ... !

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

JAN :

Hvorfor danner i kke et parti, der kun tilgodeser de 'rigtige' holdninger !

Jeg brækker mig voldsomt over de synspunkter der åbenbarer sig !

Føj for en amoralsk tanketanke - synd for jer og desværre et generelt problem i en mere og mere

amoralsk virkelighed !

OG I KALDER JER IVÆRKSÆTTERE - MIN BARE ... !



Du er en vred mand Jan ;-)

Jeg tror det handler om, at os iværksættere er presset nok i forvejen af konkurrence fra lande der har arbejdere der laver mere og skal have mindre for det.
Det gør det svært at drive forretning og kan vi ikke drive forretning, så ryger den velfærd som arbejderne via fagforeninger m.m. har tilkæmpet sig.

Så med andre ord, så kan arbejderne skrive "Jeg havde forkørselsret" på deres gravstene, for den velfærd de tilkæmper sig lige nu, er ikke baseret på et grundlag der er holdbart.
Det betyder bare at iværksættere/virksomheder ansætter flere freelancere, eller outsourcer og køber flere robotter og så er der ikke noget arbejde at holde ferie fra.

Så i en tid som den Europa står i idag, så gælder det ikke om at snakke flere goder til arbejdere, der gælder det om at skabe bedre vilkår for de virksomheder vi har og det er nok det vi ærgrer os over bare ikke sker.

Og når det er sagt, så er jeg ret sikker på at vi som virksomhedsejere er flest, vil gøre ret meget for vores medarbejdere. Det er bare noget vi individuelt bedst kan lide at håndtere, i stedet for at overformynderdanmark blander sig i alt vi laver.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:
Hvad syntes I om den nye lov?

Jeg ser at man skal have en lægeerklæring, for at få sin erstatningsferie. Den går så bare ikke hos os, for hvis man er rask nok til at gå til lægen, er man også rask nok til at gå på arbejde (eller holde sin ferie) Big Smile

Jeg er ikke helt med på hvad Mette Frederiksen mener, når hun udtaler at det "Ikke lægger unødvendige belastninger på erhvervslivet". Hvis det ikke er en unødvendig belastning at man skal planlægge endnu en ferie / fridage, så ved jeg ikke hvad der er. For de store virksomheder er belastningen naturligvis mindre, end for de små. Men det er da en belastning.

Men jeg forstår heller ikke timingen i dette forslag. Jeg tror at der er en generel enighed om at vi skal have gang i hjulene igen, men at dette skulle ske ved at arbejdsstyrken skal arbejde mindre, er jeg simpelthen ikke begavet nok til at forstå. Men hvis det fungerer sådan, så burde man overveje om vi i det hele taget har ferie nok i Danmark, eller om vi ikke vil få rigtigt godt gang i økonomien, hvis vi eksempelvis holder 8 - 9 ugers ferie. Eventuelt suppleret med at skære arbejdsugen ned til 4 dage. Så skal I sgu se opsving..

Men generelt er dette forslag vel inkonsekvent. Hvis en medarbejder bliver syg udenfor sin ferie, må man formode at denne også er syg 24 timer i døgnet, og ikke kun de timer han/hun er på arbejde. Så skal de vel også have erstatningsfri for de dyrebare timer de mister af deres fritid, hvis det skulle ske.

En gang i mellem er jeg glad for at jeg ikke er lige så klog som politikerne (og fagbevægelsen), for jeg får ondt i hovedet af at forsøge at regne det ud :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kampp:
Interessant kunne det jo være at se, hvis der var et modsatrettet forslag, der mindskede ens ferie, med det antal dag man var syg om året.

Ha! Ja, det gad jeg godt at se. Og er medarbejderen syg i mere end de 5 uger de har ret til ferie, er der jo heldigvis 24 timer i et døgn, til at indhente de timer de skylder arbejdsgiveren :o)

Jeg kan lige se afsnittet fra artiklen hvor FOA's formand udtaler sig, istedet blev ændret til det scenarie:

"Titusinder af danske virksomheder er formentlig blevet snydt for deres erstatningtimer, fordi medarbejderene har været ramt af sygdom. Men der er grund til at rose den nye regering for at reagere regelret og konsekvent i sagen," siger DI's formand, Jesper Møller.

Se dét ville give mening :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)