Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimere efter de to ord "søgeord" og "køb søgeord"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål i forhold til optimering af søgeord. I det her tilfælde kan vi bruge badeænder som eksempel for søgeordet.

Jeg ønsker at optimere efter ordene "Badeænder" og "Køb badeænder". Hvis folk søger efter badeænder skal de helst ramme et bestemt side, hvis de søger efter køb badeænder skal de helst ramme en anden side.

Det jeg lige nu har gjort er følgende: I min top menu har jeg Badeænder siden. Her optimeres der efter ordet Badeænder. Her er der lidt mindre fokus på køb, men mere en rolig introduktion til badeænderne. Der kommer også til at være lidt historie / viden om de enkelte universer.

På min produkt side, optimerer jeg efter køb badeænder. Dvs. der er egentlig to sider til "badeænder", men med et forskelligt fokus. Køb badeænder er en ren webshop kategori med en beskrivelse og nogle produkter.

Indtil videre har det gået super. På ord som Bamser, Sæbebobler og Pirater er det hidtil lykkes. MEN - i dag har Google så grint af os og ladet vores køb badeænder side komme op på #8 i Google med badeænder. Den side som der var meningen der skulle ranke kan jeg umiddelbart ikke finde.

Derfor: Er det helt tosset det jeg prøver? Hvad kan jeg gøre for at opnå mit mål?

På forhånd mange tak!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan i hvert fald starte med nogle interne links så Google bedre kan finde ud af hvad der er hvad.

På siden om badeænder bør du linke til "køb badeænder" og omvendt.

Du kan også på andre relevante sider linke til "køb badeænder" med den anchortekst. Derudover kan du gøre det samme med nogle eksterne links til de to undersider, altså linker med anchortekst til de to sider. Omkring anchortekster, især de eksterne, skal du huske at variere dem så de ikke allesammen er ens.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Under antagelsen af at du har lavet al det "on-page optimization" som du kan. Så er der som en anden skrev en mulighed med noget intern "link-building". Tænk over hvor du gerne vil have dine kunder hen og hvor din PageRank siver hen. Husk på at den siver fra link til link. Hvilket vil betyde at hvis du linker fra en side som du ønsker skal ranke til en anden side, ja så vil noget af den rankende sides juice, sive til den anden side og du kan derfor få en negativ effekt. Du bør tænke meget grundigt over hvor du linker og hvorfor.

Der ud over kan det tænkes at du er løbet ind i et "dublicate content" problem. Grunden til at jeg bringer det på banen er at den side du først nævner, lyder til at være blevet konkluderet som havende mindre værdi af google, end den anden.

ekstern link building kan naturligvis også være en vej ud af dit problem...

alt i alt skyder jeg i tågen her,da jeg ikke har nogle konkrete eksempler at se på.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange gange tak for svaret begge to. Det giver rigtig god mening, og jeg ved hvad der skal gøres.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

En interessant problemstilling som jeg ikke har set så meget på Amino, men som vi har jævnligt med vores kunder.

Udfordringen er at det er tæt på unuligt at optimere en side mod "køb badeænder", uden at den samtidig vil være rigtig stærk på søgeordet "badeænder". Derfor vil man ofte se i sådan et tilfælde at det Google vælger den "forkerte" side i SERP på det korte ord.

Du kan dog styrke siden for "badeænder", idet du lige nu linker med teksten "Andebyen" til den. Lav det om til "Badeænder", så styrkes den ihvertfald på det ord. Du ligger #2 med den anden side på ordet "køb badeænder", og det skal den nok blive ved med.

Mvh Jesper Jørgensen

SEO Manager, GroupM Search

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)