Jeg har lige et spørgsmål i forhold til optimering af søgeord. I det her tilfælde kan vi bruge badeænder som eksempel for søgeordet. Jeg ønsker at optimere efter ordene "Badeænder" og "Køb badeænder". Hvis folk søger efter badeænder skal de helst ramme et bestemt side, hvis de søger efter køb badeænder skal de helst ramme en anden side. Det jeg lige nu har gjort er følgende: I min top menu har jeg Badeænder siden. Her optimeres der efter ordet Badeænder. Her er der lidt mindre fokus på køb, men mere en rolig introduktion til badeænderne. Der kommer også til at være lidt historie / viden om de enkelte universer. På min produkt side, optimerer jeg efter køb badeænder. Dvs. der er egentlig to sider til "badeænder", men med et forskelligt fokus. Køb badeænder er en ren webshop kategori med en beskrivelse og nogle produkter. Indtil videre har det gået super. På ord som Bamser, Sæbebobler og Pirater er det hidtil lykkes. MEN - i dag har Google så grint af os og ladet vores køb badeænder side komme op på #8 i Google med badeænder. Den side som der var meningen der skulle ranke kan jeg umiddelbart ikke finde. Derfor: Er det helt tosset det jeg prøver? Hvad kan jeg gøre for at opnå mit mål? På forhånd mange tak! |
Du kan i hvert fald starte med nogle interne links så Google bedre kan finde ud af hvad der er hvad.
På siden om badeænder bør du linke til "køb badeænder" og omvendt.
Du kan også på andre relevante sider linke til "køb badeænder" med den anchortekst. Derudover kan du gøre det samme med nogle eksterne links til de to undersider, altså linker med anchortekst til de to sider. Omkring anchortekster, især de eksterne, skal du huske at variere dem så de ikke allesammen er ens.