Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import (kina) små mængder, hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

nogen der kan fortælle mig hvordan det fungere når jeg skal have produceret en del forskellige dele, fra forskellige firmaer i Kina, og så have dem sendt til Danmark, der er tale om relativt små mængder. er det også en speditør jeg skal tale med selvom det drejer sig om små forsendelser?? det drejer sig formentlig kun om 5-10 flyttekasser (er vant til folk snakker om containere)

- nogen der har en idé hvad en speditør vil tage for sådan en opgave??

hvis ja er det så speditøren eller mig selv der skal sørge for at få samlet varerne fra de forskellige firmaer ét sted i Kina (formentlig en havn) inden de sendes herhjem??

og er der desuden nogen der ved hvad jeg kan regne med af told/afgifter/moms (hvordan jeg kan regne det ud)

det drejer sig om specialbyggede (simple)metaldele (i størrelser fra en kaffekop til ledt mindre end en bærbar pc)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste i kina kan vel klare den for dig uden det koster det vilde ! jeg giver ca 150-500 Usd for en palle alt efter vægt

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det er da ikk så galt.. er det også fra kina? altså så jeg skal kontakte et kinesisk speditørfirma eller hva mener du med 

Thomas Reberholt:
De fleste i kina kan vel klare den for dig

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lordl999:
og er der desuden nogen der ved hvad jeg kan regne med af told/afgifter/moms (hvordan jeg kan regne det ud)


Jeg kan ikke fortælle dig, hvad din told er, men du kan prøve skats eget told system

http://vita.toldskat.dk/

Ellers kan du også få speditøren til at lave alle told beregningerne.

Ved ikke om det var nogen hjælp, men det var i hvertfald lige hvad jeg kunne byde ind med

Mvh.

Oliver Pedersen

OP Road
 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at høre producenterne om de ikke kan give dig et tilbud. De fleste kinesiske virksomheder kan få billige tilbud

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres svar, jeg tror jeg har fået det jeg skal bruge om import :) (en af de simplere ting ved opstart :) )

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Roal Limkilde:
Prøv at høre producenterne om de ikke kan give dig et tilbud. De fleste kinesiske virksomheder kan få billige tilbud

Og det bliver som regel rigtig dyrt for små danske importører, fordi Kinesiske virksomheder kun får priser frem til ankomst havn. Se gerne en del tråde om det emne herinde...

Få en All In pris hos en dansk Speditør fra FOB (Havn) til leveret din Adr. inkl. fortoldning så får du ingen overraskelser - Det får du stort set altid på den anden måde.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fra flere leverandører i Kina, så kontakt en dansk speditør - nogle vil godt `samle` forsendelserne og sende dem som én forsendelse til DK. Så bliver fragten noget billigere.

Og som en anden skriver, få en dansk speditør til at give dig en all in pris helt til leverings stedet.

Hvis din leverandør ordner det med en speditør, bliver det 99% sikkert dyrere i fragt omkostninger.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er utrolig svært at hjælpe dig, når du har så sparsomme detaljer.

Hvor i Kina befinder godset sig? Det er et relativt stort land og lokaltransport i Kina er dyrt.
Hvor meget vejer godset?
Taler vi om 5-10 flyttekasser på 36x38x39? I så fald bør det evt. konsolideres i en container. Det er næsten på grænsen til noget minimum. 

Hvis du kontakter en dansk speditør, så kan de forestå transporten fra leverandør og til havnen, videre transport til Danmark (AAR/CPH), samt levering til din dør.

Toldafgifterne baseres på toldtariffer - Altså varekoder. Det vil din speditør kunne vejlede dig omkring, hvis du oplyser ham mere specifikt om godset. I toldverdenen er sko ikke bare sko, der er gummisko, lædersko, sko med sål af gummi osv. www.vita.skat.dk er et godt sted at starte - evt. kan du bede Skat om en bindende tarif (BTO).

Endvidere skal du sikre dig, at du er importørregistreret, samt har aftalt kredit med Skat (således du ikke skal betale told ved grænsen, før det må indføres).

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale www.sendfromchina.com. Der kan du taste vægt og størrelse ind og derefter sammenligne fragtomkostninger fra 20+ fragtselskaber.

SendfromChina kan også afhente pakker fra producenter og videresende dem til dig. De har check på det. Anbefales

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)