Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmark begrænser internethandlen i Danmark

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Der tales og skrives meget om behovet for opsving, at få gang i hjulene, at få danskerne til at bruge Dankortet, men hvis det står til PostDanmark, skal den mulighed begrænses kraftigt.

Der er alternativer på det danske marked, men der stadigvæk mange internetvirksomheder som har en aftale med PostDanmark om distribution af deres pakker til sine kunder.

PostDanmark opdeler sine pakker i privatpakker og erhvervspakker. Sidstnævnte har en MARKANT højere pris for køberen.

Og der er altså stor forskel på en privatpakke og erhvervspakke

Fx. 1-5 kg koster som privat pakke ca. 31,-, mens tilsvarende erhvervspakke koster 71,52 + brændselstillæg 6,6% + moms

- Men PostDanmarks logik er citat: ”Definitionen af en erhvervspakke er, når der er registreret et CVR nr. på modtageradressen.” 
Kilde: Lene Klemensen og Annette L. Andersen PostDanmark Logistik A/S, debitorcentret.

Det betyder så, at for enhver landmand, murer, konsulent, dagplejemor, tømrer med flere, med CVR.nr. gælder det, at deres familiemedlemmer ALDRIG kan handle i danske webshops og få leveret en privatpakke med PostDanmark.

Hvorfor skal murerens kone straffes og ikke kunne bestille privat tøj eller dagplejemorens mand ikke bestille en ekstra harddisk til den private computer uden at betale erhvervsfragt?

Hvorfor skal en stor del af de danske forbrugere udelukkes fra muligheden for at handle på nettet, hvis det står til PostDanmarks regler?

Og hvordan skal man som webshop kunne håndtere sagen?

Skal fru Hansen som vil købe tøj eller landmandens børn som vil købe computerspil underskrive en ”tro og love erklæring” på, at der ikke er nogen i familien med CVR nr. på privatadressen?

I yderste konsekvens må alle webshops, som benytter PostDanmark sende sine pakker som erhvervspakker, hvis kunden ikke først har skrevet under på en ”tro & love erklæring” om at der ikke er nogen i familien med CVR nr. på adressen.

PostDanmark mener man godt kan sende privatpakker til dem som bor på en adresse, hvor der er registreret et CVR nr. Man skal bare købe en postlabel på Posthuset og ikke i øvrigt have en aftale med PostDanmark..., det er PostDanmark logik.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld - Men forstår simpelthen ikke rigtigt dit indlæg..??

Og hvor får du disse tal fra?

Krydda:
Fx. 1-5 kg koster som privat pakke ca. 31,-, mens tilsvarende erhvervspakke koster 71,52 + brændselstillæg 6,6% + moms

Hvornår har det kun kostet 31 kr at sende en pakke??

Måske det bare er mig - men dit indlæg giver absolut ingen mening.....

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:20

Krydda:

Hvis du kan sende en privat pakke for 31,- så må du gerne overtage mine. Dine priser kan jeg overhovedet ikke genkende, det er dyrere at sende til private end til erhverv.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:41
Pakke på 5 kg til Danmark

Pakkeprodukt Leveringstid Pris

Postpakke

1 hverdag til modtager 82,00 kr.
Pakke uden omdeling

-->

Når der vælges "Pakke uden omdeling", skal modtager selv hente pakken på posthuset eller i en Postbutik. Kan også afhentes i en Døgnpost automat, hvis modtageren er tilmeldt Døgnposten.

1 hverdag til posthuset 67,00 kr.

En lille hurtig tjek på Postdanmarks hjemmeside siger noget helt andet..

- Jeg forstår heller ikke helt dit indlæg. 

Mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Jeg vil følge de andre med hensyn til din mening med dette indlæg. :)

Men.., jeg er nystartet og kan allerede nu mærke bekymringerne mht. pakker, hvorfor er der ikke flere firmaer der gør det samme som post danmark, og hvorfor er priserne skruet så højt op. Jeg savner nogle valg når det angår at sende pakker og breve :) 

Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 13:59

Svar, hvis du har aftale med PostDanmark får du nogle andre priser på dine privatpakker. Fra BtC

Hvis du nu bestiller en bog privat, kan jeg sende pakken til dig BtC

Men hvis fx. din kone har CVR på jeres fælles adresse

Så kan pakken ikke - med PostDanmarks regler - sendes som en BtC

uden bliver debiteret som en BtB og så kommer fragten at koste fx ca 72+ 6,6% brænsletillæg+moms

Men der er næsten umuligt for en webshop at vide at din kone fx. har cvr nr på jeres fælles adresse...

Beklager misforståelsen

Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 14:01

Mit eks. drejer sig KUN om kunder (webshops) som har aftale med Post Danmark

Beklager evt. misforståelse

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:04

Krydda:

Men hvis fx. din kone har CVR på jeres fælles adresse

Så kan pakken ikke - med PostDanmarks regler - sendes som en BtC

Det kan den da sagtens. Men det vil være billigere for afsender at sende BtB. 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:33

Krydda:
uden bliver debiteret som en BtB og så kommer fragten at koste fx ca 72+ 6,6% brænsletillæg+moms

-og mener DU så stadigvæk at du kan sende en pakke til kr. 31,- .... Skype-ItWasntMe Det er da et godt tilbud.

Krydda:
Men der er næsten umuligt for en webshop at vide at din kone fx. har cvr nr på jeres fælles adresse

-- aarhh - tror da godt nok ikke at PostDanmark har kontormus ansat til at sidde og tjekke om der er CVR. nr. på adresserne helt specifikt i hvert tilfælde der skal pakker ud, og slet ikke fordi jeg bestiller dem anonymos med noget pikant undertøj til min kone (mæææn - det vejer jo heller ikk´så megetSkype-Giggle)

Mvh

Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:22

Krydda:
Mit eks. drejer sig KUN om kunder (webshops) som har aftale med Post Danmark

Altså, det har jeg og dine priseksempler og andre "regler" er helt i skoven. Og forstår stadig ikke hvad dit indlæg går ud på.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)