Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms, erhvervelsesmoms, hvad er op og ned?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det er et emne der er diskuteret meget, og jeg har søgt google og amino igennem 100 gange, men kan ikke finde et tydeligt svar.

Jeg køber en del elektroniske ydelser i udlandet, både i EU og uden for EU. Dette inkluderer

  • E-bøger
  • Serverhosting
  • Abonnementer til services
  • Software

Jeg bruger Billy's Billing, hvor man nemt kan indtaste sine regninger, og alt efter hvilket land sælger er fra, får man nogle valgmuligheder til momsen.

Feks. er sælger fra USA, får man

Er det inden for EU

  • Erhvervelsesmoms (25%)
  • Momsfrit (0%)

Jeg ved at når man vælger importmoms og erhvervelsesmoms, så sørger Billy's Billing selv for at momsen er udlignet i momsopgørelsen, osv.

Mit spørgsmål er så, ved køb af ovenstående ydelser, hvilken slags moms skal jeg så vælge?

Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg virkelig ramt et spørgsmål, ingen kender svaret på? Så tror da f***** jeg har svært ved det Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal som momsregistreret vælge importmoms og erhvervelsesmoms med 25% i begge fald som jeg ser det uden at kende Billy og deres behandling af det. Den bliver så  - eller skal blive - modregnet i købsmomsen og du får et rundt 0 i tilsvar, men af statistiske årsager indberetter du. Du skal også indberette de beløb som momsen grunder sig på (f.eks 25 kr i moms - Køb 100 kr) Der er fin vejledning på skat.dk som videovejledning for udfyldelse af momsangivelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige det spørgsmål / svar jeg ledte efter :-)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal som momsregistreret vælge importmoms og erhvervelsesmoms med 25% i begge fald som jeg ser det uden at kende Billy og deres behandling af det. Den bliver så  - eller skal blive - modregnet i købsmomsen og du får et rundt 0 i tilsvar, men af statistiske årsager indberetter du. Du skal også indberette de beløb som momsen grunder sig på (f.eks 25 kr i moms - Køb 100 kr) Der er fin vejledning på skat.dk som videovejledning for udfyldelse af momsangivelsen

vh

Tak for hjælpen :-) har søgt en del på nettet efter dette svar

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

TerkeLit:

Det var lige det spørgsmål / svar jeg ledte efter :-)

Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)