Hvis dette er normal kutume hos virksomheden, så er der tale om en bestilling hvor du kan forvente at blive honoreret den aftalte pris. Det er ikke dit problem at 2 personer i en virksomhed overtræder eventuelle beføjelser, hvis du løbende har en problemfri samhandel med dem. Men det kan jo eventuelt skade jeres fremtidige handel hvis du gennemtvinger en levering, hvorfor du naturligvis nøje må afveje hvad for en handling du vil foretage. Umiddelbart, hvis det er en kunde du vil handle med fremover, så ville jeg som minimum forsøge at holde dig selv og kunden skadesløs, ved at I laver en aftale om at de dækker udgifterne for returnering af varen til leverandøren. Hvis ikke de er interesserede i dette, så kan du så vælge at gå den tunge vej og få pengene via retsvæsenet. Men alt i alt må det jo være en afvejning i forhold til det fremtidige kundeforhold der afgør hvordan du skal lande den bedst muligt. Men ud fra det du oplyser er der foretaget en bestilling, som du kan forvente at skulle levere. Og som Igang dog siger, så er ikke alt sort/hvidt så der kan være nogle udfordringer. Dog har du nu lært, at der ved bestillinger på et vist beløb kræves en accept fra bestyrelsen, hvorfor du også pænt kan spørge ind til hvad it-afdelingen har prokura til, så du ikke kommer i samme situation igen. |
Mange tak for jeres svar, jeg tager den med køber og ser om det ikke kan klares helt stille og roligt frem for med bål og brand :)