Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg betale i lokaleleje?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere,

Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle spørgsmål ;-)

Jeg er ved at opstarte et event firma.

Jeg vil starte med at have kontor hjemme, men hvordan gør jeg det? Jeg registrerer vel Firmaet på min privat adresse, men hvor meget må jeg trække fra i husleje? Lokalet er ca. 15 kvm og med egen indgang. mit beboelses areal er 250 kvm i alt.

Jeg ansætter folk efter opgaver d.v.s på timebasis. Kan I anbefale et godt lønprogram til dette formål og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved time-ansættelses forhold?

På forhånd tak!

Lise

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 08:53

Hej

Selve lokale udgifterne ved jeg ikke noget om.

Hvad angår personale kan det gøres på forskellige måder

1) Du betaler løn efter gældende regler, til det formål kan jeg anbefale danløn.dk da det er billigt og nemt at bruge. Men du skal være opmærksom på, at i dette tilfælde vil de blive ansat hos dig, og kommer de over nogle bestemte timer pr. mdr. kan de komme ind under opsigelses regler og andre regler som du i sidste ende hænger på.

2) Du kan også vælge at betale en lidt højere timepris, som er incl. alle tillæg feriepenge, pension og havd det nu måtte være. I dette tilfælde køber du en ydelse fra en person og skal ikke på nogen måde ha nogen form for personale / løn administration

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 09:01

Med hensyn til leje, så kan du ikke betale lokaleleje til dig selv fra dit firma.

Det du kan gøre, er at få et nedslag i ejendomsværdiskatten på 15/250 i procent. altså 6% for dit vedkomne.

Hvis du er lejer af boligen, kan du ikke få noget, kun som ejer.

Så længe det foregår i din privat bolig, så er det den eneste måde du kan få økonomisk bonus ved at have kontor i hjemmet. Og det er ligemeget om det kan aflåses fra resten af boligen, så længe det er samme adresse.

Ydermere må der ikke forefindes noget som helst privat i lokalet.

Dette er den info som SKAT giver på deres iværksætter møder

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:05

Jeg ved ikke helt, hvad konklusionen på foregående indlæg er, men du kan godt fradrage en del af huslejen som erhvervsleje i din virksomheds indtægt.

Det er et ufravigeligt krav, at lokalet skal være indrettet, så det som udgangspunkt ikke er anvendeligt som bolig.

Burde være nok med arkivskabe, skrivebord evt mødebord mv.

Check med din revisor, men som helt overordnet udgangspunkt bør et være muligt for dig at få lov til at fradrage 15/250 dele af omkostningerne til din ejendom. Og her skal der jo så ske en beregningsmæssig leje.

stig

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:27

silversand:

Med hensyn til leje, så kan du ikke betale lokaleleje til dig selv fra dit firma.

Det du kan gøre, er at få et nedslag i ejendomsværdiskatten på 15/250 i procent. altså 6% for dit vedkomne.

Hvis du er lejer af boligen, kan du ikke få noget, kun som ejer.

Så længe det foregår i din privat bolig, så er det den eneste måde du kan få økonomisk bonus ved at have kontor i hjemmet. Og det er ligemeget om det kan aflåses fra resten af boligen, så længe det er samme adresse.

Ydermere må der ikke forefindes noget som helst privat i lokalet.

Dette er den info som SKAT giver på deres iværksætter møder

Dette er meget firkantet og ikke helt i overensstemmelse med de gældende regler.

Se mere her: http://skat.dk/skat.aspx?oId=1783697&vId=202178&search=arbejdsv%E6relse%A4fradrag

Disse regler gælder uanset ejerforhold.

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:38

Hej Lise,

Jeg vil anbefale dig, at du kigger på Multidatas Løn- og Personaleadministration, hvor vi klarer det hele for dig. Vi beregner SKAT, ATP, AMB, feriepenge m.v. og sørger selvfølgelig også for alle overførsler. Du betaler kun for de lønsedler, som vi udarbejder for dig, så hvis der er måneder, hvor du ikke har behov for ansatte betaler du ikke noget.

Se mere om løsningen her https://www.multidata.dk/losninger/SMV/Mit-lon-og-personalekontor

Med venlig hilsen

Multidata

Tine

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)