Kære Amino brugere,
Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle spørgsmål ;-) Jeg er ved at opstarte et event firma. Jeg vil starte med at have kontor hjemme, men hvordan gør jeg det? Jeg registrerer vel Firmaet på min privat adresse, men hvor meget må jeg trække fra i husleje? Lokalet er ca. 15 kvm og med egen indgang. mit beboelses areal er 250 kvm i alt. Jeg ansætter folk efter opgaver d.v.s på timebasis. Kan I anbefale et godt lønprogram til dette formål og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved time-ansættelses forhold? På forhånd tak! Lise |
Hej
Selve lokale udgifterne ved jeg ikke noget om.
Hvad angår personale kan det gøres på forskellige måder
1) Du betaler løn efter gældende regler, til det formål kan jeg anbefale danløn.dk da det er billigt og nemt at bruge. Men du skal være opmærksom på, at i dette tilfælde vil de blive ansat hos dig, og kommer de over nogle bestemte timer pr. mdr. kan de komme ind under opsigelses regler og andre regler som du i sidste ende hænger på.
2) Du kan også vælge at betale en lidt højere timepris, som er incl. alle tillæg feriepenge, pension og havd det nu måtte være. I dette tilfælde køber du en ydelse fra en person og skal ikke på nogen måde ha nogen form for personale / løn administration