Hej herinde Jeg har lavet en lille net-'butik', som ikke er cvr-registreret, da den endnu er lillebitte og på hobbyplan. Den fungerer med bankoverførsel som eneste betalingsmulighed. Jeg sælger brugte ting, retrohalløj. Nu har jeg fået en forespørgsel fra Japan, og han/hun ønsker at betale via PayPal. Jeg har aldrig brugt PayPal og forstår så godt som ingenting. Hvis jeg skal oprette en konto som sælger, skal jeg så gøre det som firma, når butikken ikke er registreret, eller som privat? Og er der andre ting, jeg skal tænke på mht. PayPal? Hvordan med fragt, er der billigere muligheder end PostDanmark?
Mange hilsner! |
Hej Kamilla
Jeg kan ikke bidrage med info på PayPal, men et lille råd:
vent med at sende noget som helst, før du har pengene stående på din bankkonto, også selvom din japanske kunde mailer alle mulige dokumentationer for betaling.
Måske er kunden reel nok, men mine "advarselslamper" ringer altid når det gælder bestillinger fra lande uden for europa, for hvorfor skulle en kunde i Japan, Singapore, Kenya eller lignende, bestille varer fra Danmark (et de dyreste lande at handle i)?
Er det fordi du har unikke varer der ikke kan handles andre steder, giver det måske mening, men kan varen skaffes andre steder, vil det højst sandsynligt være billigere at handle dér fremfor i Danmark !!!
Blot et velment råd :-)