Hejsa... er ved at lave et projekt sammen med min kammerat... Har søgt på nettet men har intet kunne finde nettet om hvor meget skoler cirka får i indtægt om måneden/året.
Gruden til at vi vil vide dette er at vi har lavet et nyt system for skoler, som privatskoler/folkeskoler/gymnasier osv.
heraf ville de jo kunne være meget rart at vide hvor meget man kan tillade sig for at sige de skal betale...
Vi har selv tænkt på lidt over de 1000 kr. måske skulle skolerne give noget om måneden ca. 800 kr. for at være med i systemet.
Hvor meget tror i man kan få skolerne til at give for sådan et system? Evt. kunne man oven i pakken tilbyde at der hørte en gratis hjemmeside med. ??
Hvem skal man kontakte hvis man vil have en skole til at købe dette?
|
Indtægt for skoler
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Du har vel selv gået på skole et sted, prøv at hør dem af om de kunne være interesseret i at teste systemet. Du har sikkert nogle kontakter der endnu. Ellers er seriøse henvendelser vejen frem, det er dog det offentlige, de er lidt tungere end virksomhed, forbered dig på lidt bøvl der. Et godt eksempel er Springet med drengene fra Codeworks der løb ind i en del problemer bl.a. med kommunens IT afdeling der sikkert står for netværket på skolen. Held og lykke med projektet! /Rasmus |
Hvad er det, jeres system kan gøre for skolerne - der er forhåbentlig ikke noget, de kan i forvejen, for så er vejen godt nok tung og lang.
Folkeskolernes indtægter findes i de kommunale budgetter. Der er meget stor forskel på, hvordan skolerne får tildelt penge. Nogle skoler har en økonomisk ramme, og skal indenfor denne ramme nå nogle forudbestemte mål. Andre skoler har et beløb til drift og skal bede kommunen om flere penge til enkeltinvesteringer. Det er en politisk sag, som varierer fra kommune til kommune.
Hvis jeres system er et overordnet skoleadministrationssystem - skemalægning, intranet, extranet, web, økonomi osv., ville jeg forsøge at afsætte det til en hel (lille) kommune først. Prisen ville jeg sætte udfra, hvor meget I skal tjene - ikke udfra, hvad I tror skolen kan give. Hvis I har konkurrenter, er det selvfølgelig også interessant at skele til, hvad deres produkter kan og koster.
Go vind.
Hans |
Mange handelsskoler teknisk skoler etc. er selvejende instituioner. Og derfor selv råder over deres penge. jeg kunne forstille mig at disse skole ville være lettere at sælge til, end dem hvor økonomien kontrolleres af kommunen. Derudover tror jeg desværre også i får meget meget svært ved at sælge en ydelse der er baseret på månedtlig betaling, med mindre i er et større firma der har ekssiteret i branchen en del år. Men som de andre siger, det offentlige er tunge drenge. |
Anders -> Der mangler virkelig meget information i dit indlæg før sådanne spørgsmål kan besvares... Hvad kan systemet? Whats in it for me?
Er det et system der sparer den enkelte skole for 1 mio./året så kan prisen jo sagtens bære at koste 10K/md.!!!
Og igen... ja, det offentlige er frygteligt at komme ind på! Start med de øvrige... |
Jeg har solgt lidt til skoler og min erfaring er, at folkeskoler er meget træge at handle med. Jeg har fået at vide af rigtig mange skoler, at de ingen penge har, men de har masser af tid. De bruger generelt hellere 100 timer på noget, hvis de til gengæld ikke behøver at hive penge op af lommen. Så hvis dit produkt sparer lærer/administrationen for tid, men til gengæld koster penge, så får du det svært
Hvis du alligevel vil have fat i folkeskoler tror jeg at det er nødvendigt at gå gennem kommunerne. Det er som regel dem der skal give skolerne lov til at foretage investeringer. Handelsskoler bliver generelt drevet helt anderledes. De er langt mere business mindede, og tænker mere som en virksomhed. Gymnasier bliver generelt bange hvis du siger "IT" højt...
Hvis du åbner lidt mere for posen, kan vi måske hjælpe dig lidt mere
mvh Carsten |
Privatskolerne har også deres egen økonomi - så hvis systemet egner sig bedst til grundskolen, er det her I skal starte. Det samme gælder efterskolerne.
Én af mine gode venne har lavet flere hjemmesider til efterskoler - de har en ufattelig langsom beslutningsproces, og det er vigtigt at aflevere opgaven helt, så I ikke står tilbage med en vedligeholdelsesopgave, som kunden forventer er gratis.
Held og lykke
Hans |
|
hehe er bange for at hvis jeg siger hvad vores ide går ud på så tror jeg at den vil blive nakket så vil desværre ikke røbe den chance |
Ser du også spøgelser om natten??
Hvis ikke du åbner for posen, får du heller ikke meget konstruktiv hjælp retur, da det jo vil være som at skyde med en AK47 ind i skoven og håbe på at ramme et dådyr...
Hvis du alligevel sidder med systemet færdigudviklet, så er der jo god chance for at du er et par skridt foran eventuelle konkurrenter, der måske også besøger amino for hjælp!
|
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)