Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dk.domainnavn.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber lige jeg kan hente et råd om domain navn struktur: En side skal gøres klar til international aktivitet, men starter med den danske udgave. Jeg har set flere eksempler på sådanne sites der anvender f.eks. "dk.domainnavn.com" til den danske udgave og f.eks. de.domainnavn.com til den tyske mv.. Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men hvordan får man "dk." foran når man har .com domain navnet? Hvad siger søgemaskiner til denne struktur? Da den kun kører på dansk i starten, skal der redirectes til dk.domainnavn.com fra domainnavn.com indtil engelsk version kommer igang. Ser i nogle problemer i det?

Fra Oslo
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 17:58

For at få dk foran opretter du bare et sub domæne. Jeg ser ingen problemer i at lave et redirect til subdomænet, jeg gør det selv på den måde nogle gange.

Jeg ville nu nok alligevel vælge et dk domæne og hoste det på en dansk server, hvis jeg skulle markedsføre noget i danmark. Og det samme i Tyskland osv.

Akitao Artikel Database - Gratis reklame til din virksomhed!

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 18:16

Hvis du køber et webhotel hos unoeuro kan du oprette ubegrænsede subdomains.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:41

Jeg følger lige med -og sorry at jeg skriver det, men det er stadig den eneste måde at følge et indlæg på..

Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 19:53

Tak for foreløbige input. Jeg ved nu at der kan oprettes subdomains. Jeg er dog interesseret i at vide hvorfor de skulle være bedst at oprette specifikke domains for hvert land, når jeg ser ret succesfulde sider anvende "dk.domainnavn.com" mv.  Jeg har indtrykket af, at der er en del forskellige holdninger. .com navnet er købt og det er det der helst skal satses på.

Som i ser af mine spørgsmål, har jeg en lille viden om websites og domains, men jeg er absolut ikke ekspert og kan ikke designe sider. Det er der til gengæld rigtig mange herinde der ved noget om.  Jeg ved blot hvad det færdige mål for siden er.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Hej

Morten Falk Nielsen:
Jeg følger lige med -og sorry at jeg skriver det, men det er stadig den eneste måde at følge et indlæg på..

Det er ikke den eneste måde du kan gøre det på.

Lige ovenover det første indlæg i debatten er der et linkSend e-mail hvis nogen svarer på indlægget

Klik på det link, og så kan du følge med uden at lave et tomt svar. Smile

Mvh.

Ole

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:08

Ole, det virker måske for nogle, men jeg ønsker ikke at min indbakke skal spammes med e-mails om at der er kommet nye indlæg. Hvis nu Amino lyttede lidt til os og fik lavet en knap som eksempelvis hed "Følg med i denne tråd" og at tråden så vil dukke op i den samme "notifikation" på forsiden som dem man deltager i, så ville det være meget nemmere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Ja, sådan arbejder vi jo forskelligt. Har du sendt det forslag til Amino, fordi ellers sker det jo nok ikke. Smile

Du kunne jo eventuelt lave et indlæg og bede Aminoer om at tilkendegive om de synes det er en god ide, og så håbe på at Amino tog det op. 

Og undskyld til MortenRams for at bringe "støj" ind i denne debat.

Mvh.

Ole

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:17

Flere har tilkendegjort at de ønsker en lignende funktion i en tidligere tråd som jeg ved at Amino crew har læst på grund af megen diskussion og dermed (så vidt jeg husker) lukning af tråden.

Og ja, undskyld til MortenRams for at hijacke tråden til diskussion som intet har med tråden at gøre.

Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skulle vi ikke lige hæve "overliggeren" lidt eller faktisk en hel del. Mit spørgsmål vedrørte hvordan man strukturerer domain struktur hvis man ønsker at starte i DK og udvide internationalt og tråden ender med lidt annoncering for et hosting firma der tilbyder såkaldt "ubegrænsede subdomains" uden at gå mere i dybden samt uenigheder om hvordan man følger en tråd. Vedr. sidstnævnt fungerer det fint som det er nu hos amino. Jeg håber, at der findes en hel del herinde der ønsker at skabe indtægter i Danmark ved salg af ydelser eller produkter internationalt. Faktisk har jeg set ret mange super forretningsforslag herinde. Ideen med det her forum er suveræn og mange nye store ideer kunne sættes igang via netværk der skabes her, så lavpraktiske indslag, som det som at følge en tråd er måske ikke lige det der skaber den store værdi.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)