Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilke regsnskaber skal man lave, 1mandsfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino.

Jeg vil starte mit eget firma... enmandsfirma, jeg har så småt fået styr på hvordan jeg registrere mig osv. men efter jeg er blevet registreret hvad skal jeg så sørge for??

jeg skal indberette en årsrapport..

men hvad ellers??

div. regnskaber der skal laves er det nogle man kan hente skabeloner til nogen stedder eller hvordan??

når jeg havde fundet ud af hvilke regnskaber der skal laves havde jeg evt. tænkt på at få en revisor til at gøre det, er det dyrt?, kan man gøre det selv??)

har været inde på eogs.dk men synes det er lidt uoverskueligt, håber i kan hjælpe.

regner desuden ikke med at tjene over 50k de første 12mnd'er så er der nogen grund til at blive momsregistreret med det samme alligevel? (skal købe/sælge meget til udlandet)

bonusspørgsmål:

jeg har tænkt mig at lave plastikdele af genbrugt plast. er der nogen der har nogle ideer til hvor jeg kan finde regler/love/afgifter/informationer om evt. forurening i den sammenhæng???

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:26

lordl999:

hej Amino.

Jeg vil starte mit eget firma... enmandsfirma, jeg har så småt fået styr på hvordan jeg registrere mig osv. men efter jeg er blevet registreret hvad skal jeg så sørge for??

jeg skal indberette en årsrapport..

men hvad ellers??

div. regnskaber der skal laves er det nogle man kan hente skabeloner til nogen stedder eller hvordan??

Nej, det skal du lære at lave (f.eks. vha. et regnskabsprogram) eller få en revisor til

lordl999:

når jeg havde fundet ud af hvilke regnskaber der skal laves havde jeg evt. tænkt på at få en revisor til at gøre det, er det dyrt?, kan man gøre det selv??)

...alting er relativt; det kræver en del timer at lære at lave regnskab og hvis ikke du mener, at du har dem - eller at du er god til tal - kan det måske bedre svare sig at hyre en revisor...det koster alt fra et par tusinde til over 10.000 om året afhængigt af omfanget af dit regnskab (og din revisors timeløn).

lordl999:

har været inde på eogs.dk men synes det er lidt uoverskueligt, håber i kan hjælpe.

regner desuden ikke med at tjene over 50k de første 12mnd'er så er der nogen grund til at blive momsregistreret med det samme alligevel? (skal købe/sælge meget til udlandet)

Det skal du tale med en revisor om.

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:10

okay, tak for dit svar, jeg er god til tal, har haft mat A og erhvervsøkonomi på gymnasiet, så tror jeg vil kigge nærmere på om det er noget der er lærbart for mig ;)

men kan forestille mig at jeg tager kontakt til en revisor alligevel og får ham/hende til at hjælpe med så meget så muligt (uden at skulle af med "formuen" :p)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)