Jeg synes ikke der er nogen grund til at ændre noget med mindre du tror der et problem - 'never change a winning team' - men der er lidt delte meninger efter min opfattelse omkring det her emne.
Man kan jo også bruge en 'noindex' men dofollow, hvor crawleren kan komme igennem men ikke indekserer siden.
Lad os se hvad de andre SEO folk har at bidrage :)
Ok, det er jo netop det klassiske problem at en tag side ranker højere fordi den har for mange links. Du kan sagtens lave no-follow på tag sider, men husk på at det får din anden side ikke flere links ved. Jeg bruger ikke tags ret meget netop af den grund. Dit 'problem' er at du gerne vil bruge dine tag sider som navigation ikke? Altså du vil gerne at folk klikker på tags og læser flere artikler om det tag, men du vil ikke have at tag siderne skal findes i Google.
Hvis du laver no-follow på dine tag sider løser du det problem, men så er du ikke garanteret at din Robert Pattinson side ranker lige højt.
Den bedste løsning ville være at få linket bedre internt i posts til dine landing pages. Du kan fx bruge SEO Smart Links plugin til automatisk at hyperlinke når der står Robert Pattision i dine posts (linker så til den side du specificerer). Det ville jeg helt klart gøre noget mere. Eventuelt kan du jo tilføje en 'Læs mere om' i bunden af dine posts med links hvor det er relevant. Du kan også forsøge dig med Canonical tagget hvor du fortæller at din post er den originale i forhold til tag siden.
Jeg ville starte med at linke meget mere fra post til post og se om ikke det hjælper. Herefter kan du så lave no-follow på tags eller bruge Canonical.