Hvordan ser det ud med DC, og hvordan forbygger man det bedst? Se nedenstående case. Jeg har en PC med en given varetekst: DELL model BLA BLA Pentium 100 Mhz, 16 mb ram, 400 GB harddisk etc etc. Denne PC er både i kategorien "Stationær PC" og "DELL", hvor overstående varetekst er synlig. Der vil det jo blive set som DC. Yderligere ligger der en længere beskrivelse af varen, hvis man går ind på den - her er der dog ikke tale om DC, da der bliver linket til den samme PC (samme URL). Jeg vil jo gerne fremføre så mange salgsargumenter for kunden, uanset hvilken kategori de finder PC'en - men jeg vil jo også gerne modvirker DC. Dette må være et generelt problem mange webshop ejere løber inde i. |
Anders Skovsende:Dette må være et generelt problem mange webshop ejere løber inde i.
Ja
Google henviser til benyttelse af canonical taget i dine metatags.
Læs eventuelt mere her:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html