Din teori er god nok, men tror næppe du får succes. Du kan kun på varer med bestemte tolde og afgifter og hvis dine kunder skal fra et sted til et andet. Så lad du lufthavne, flyselskaber og rederier om det!:)
Det lugter langt væk af at ville undgå at bidrage til et samfund som har givet dig gratis lægehjælp og uddannelse. Betal din skat med glæde eller find dig et land hvor snylteri belønnes med egenbetaling af .......... Alt.
Det lugter langt væk af at ville undgå at bidrage til et samfund som har givet dig gratis lægehjælp og uddannelse. Betal din skat med glæde eller find dig et land hvor snylteri belønnes med egenbetaling af .......... Alt.
Jeg formoder at vedkommende stadig skal betale skat, selvom han sparer visse afgifter på at sælge i internationalt farvand (som i øvrigt gælder det øjeblik man forlader kajen - men der stilles vist krav til omfanget af turen - på Oslobåden kan der købes afgiftsfrit fra det øjeblik skibet forlader kajen)
Jeg ser det nu ikke som nogen unddragelse. Hvis idéen skal omsættes til virkelighed, så er der så mange udgifter forbundet med at slippe for afgifterne, at jeg tror statskasen ender med at tjene på det :-)
Det minder mig om en historie i en Jumbo Bog hvor Joachim von And, brækkede nogle isbjerge af grønland, fragtede dem ud i internationalt farvand, og byggede sine fabrikker der :)
Kære "Glasmager"
Dette er amino.dk - og ikke politikken.dk :) Jeg prøver for så vidt mulig også at betale så lidt SKAT som overhovedet muligt! Er det ulovligt? Skal jeg flytte? Er man unddrager, fordi man tænker ud af boksen?
Måske vi som iværksættere kan bidrage med en masse andet. Arbejdspladser, udvikling og branding af et land, trods vi gerne vil betale lidt mindre i skat!
nu var der kun tale om det kunne lade sig gøre, det vil sige at du aldrig kunne finde på at bestille en barbermaskine på amazone.com og spare et par hundrede kroner?Der betaler du mig bekendt heller ikke alle afgifter.
Hvor mange iværksættere brokker sig ikke oher den manglende støtte fra staten? Stort set alle er enige om at der mangler støtte i form af rådgivning og forbedrede vilkår for iværksættere, og hvad gør iværksætterne? Begynder straks at søge efter smuthuller og andre lande for at undgå skat og afgifter. Støtte,rådgivning og bedre vilkår skal betales af nogen og de nogen skal bruge nogle penge til at betale alt det her med. Det er elementær samfundssind og økonomi. Yde for at nyde........ Er man ikke enig i hvorledes de statslige midler fordeles, bør man snarere involvere sig i samfundsdebatten eller i politik, end p.... På det samfund der har bragt en uddannelse, læge og mange andre goder. Jo jeg har handlet i udlandet....... På ferier og deslige, jeg har også indkøbt varer på nettet,fra en udenlandsk netop, varer som jeg ikke har kunne købe i Danmark. Lidt atypisk dansk, så har jeg hele mit voksne liv betalt min skat med glæde og har aldrig fået udført sort arbejde.
Lidt atypisk dansk, så har jeg hele mit voksne liv betalt min skat med glæde og har aldrig fået udført sort arbejde.
Det er derfor den hellige grav er velbevaret i ingenmandsland :)
Trådstarter beskriver et projekt der går ud på at nogle kan handle toldfrit, og har ikke noget at gøre med skat. Der skal stadig betales den skat det sted hvorfra virksomheden drives, om den så er 0 eller 30 er ligemeget.
Der er i øvrigt intet elementært eller økonomisk forsvarligt i det som partierne i Folketinget har accepteret der har ført Danmark direkte i den situation som DK er i nu. Det er ikke den globale økonomi, det er ALENE dispositionerne foretaget i DK.