Du skriver i det indlæg du opretter, at du har hjulpet nogen med opsætning af en webshop.
I 2002 betyder det i de fleste tilfælde at man sørger for download af f.eks. magento eller prestashop og
uploader det til et domæne og så derefter påbegynder tilretningerne.
I dette tilfælde er det beskrevet at Hun har fået adgand til en installeret shop og opgaven består i at lave indstillinger, oprette varer etc.
Så er det jo ikke muligt at give kunden midlertidig adgang indtil der er betalt...
Det vil svare til at tømreren der sætter nye døre/vinduer i dit hus monterer låse hvor du først får nøglen når du har betalt.
sørger for der ikke er adgang til admindelen før regningen for udført arbejde er betalt
Kan man heller ikke i dette tilfælde af samme årsag som ovenfor
anbefaler at du rykker men UNDLADER at tillægge renter og gebyrer
Er det ikke det man gør når der sendes mail eller telefonisk forsøges at få kunden til at betale ???
Denne tråd startede som en god debat med forskellige råd hvor flertallet stemte for at den rigtige løsning var at skifte stil og køre den "efter bogen" med rykker, gebyr og evt. incasso hvis den kommer så vidt.
Den startede i mine øjne i ægte aminoånd hvilket var en fornøjelse
Desværre endte den med at nogle få fik spoleret "stemningen" og tog begrebet "mudderkastning" i brug ved at diskutere detaljer hvor ordstilling og formulering i bund og grund var den eneste forskel. Man endte med at svine hinanden til hovedsagligt fordi man ikke havde den samme mening/holdning til tingene.
Det er netop den slags som afholder mig fra at være plusmedlem her på amino.
I "gamle dage" for 1-2 år siden var stilen en helt anden - rigtig "aminoånd" som jeg kunne forstå var et plusmedlemskab værd, men i dag er tonen blevet en helt anden og (efter min mening) mindre tiltalende.
Så ved jeg godt at jeg nu kan få enkeltstjerne for dette indlæg - so what - de stjerne har jo ingen betydning og giver i mine øjne ingen mening
Jeg ved også at jeg blot kan afmelde abonnement på tråden så jeg ikke skal se mere på den snak(hvilket er gjort nu)
Jeg ved også godt at jeg blot kan droppe amino hvis jeg "ikke kan lide lugten i bageriet" (men helt så langt er jeg endnu ikke kommet - der er dog stadig noget godt at komme efter)
Jeg synes det er trist og ærgerligt at Amino'er om nogen ikke kan finde ud af at respektere at vi alle - også iværksættere - har forskellige holdninger og meninger om hvordan tingene skal gribes an og at vi alle har forskellige ambitionsniveauer.
Alt dette, blot min mening og reaktion på endnu en tråd som kørte af sporet og ja jeg skriver selv om noget helt andet end det tråden startede med at omhandle, hviket jeg sikkert også en tilsvining for (det er jo den nye Aminostil anno 2012)
Anyway... God søndag til alle, uanset holdning, køn og intellekt.