Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - hvad ville du gøre?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Presta:
Og så fik man én stjerne for at sige sin ærlige mening. Skal jeg så give én stjerne for dårlige råd??

Det var mig der gav dig den. Eller i hvert fald den ene.

Du spørger hvad andre ville gøre. Jan svarer og du kvitterer med den personlige sviner, som du ikke har noget belæg for. Det er sjældent jeg bruger én stjerne, men denne gang var den fuldt fortjent.

Presta:
For det første, jeg er ikke en han, men en hende.

Så kan jeg bedre få tingene til at hænge sammen Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 01:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ikke fået gode råd af Jan - han har skrevet jeg skulle lukke shoppen ned, hvilket andre skriver, at man ikke er berettiget til. Og desuden har han åbenlyst ikke læst alle indlæg, da han skriver, at jeg skal rykke med "lempe", når jeg allerede har skrevet 4-5 mails til shopejer om at han skal betale.

igang:

Du spørger hvad andre ville gøre. Jan svarer og du kvitterer med den personlige sviner, som du ikke har noget belæg for. Det er sjældent jeg bruger én stjerne, men denne gang var den fuldt fortjent.

Presta:
For det første, jeg er ikke en han, men en hende.

Så kan jeg bedre få tingene til at hænge sammen

Hvis kriteriet er, at jeg er en kvinde, og du dermed fuldt beretiget kan give mig en stjerne herfor, så er der da godt nok noget i vejen med Amino!

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:21
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Presta:
Jeg har ikke fået gode råd af Jan - han har skrevet jeg skulle lukke shoppen ned, hvilket andre skriver, at man ikke er berettiget til. Og desuden har han åbenlyst ikke læst alle indlæg, da han skriver, at jeg skal rykke med "lempe", når jeg allerede har skrevet 4-5 mails til shopejer om at han skal betale.

Jeg kan ikke gøre for at du ikke kan læse eller der er ord du ikke forstår.

Du er så ensporet at du ikke evner at forstå det der skrives, og ja alt hvad jeg foretager mig i dag er baseret på erfaringer fra det øjeblik jeg var i stand til at huske ting, gode som dårlige. Og her er et glimrende eksempel på hvorfor jeg ikke kan være i samme rum som folk af din kaliber - min eneste fejltaglese jeg stadig gør er, at tro folk i almindelighed er intelligente, jeg falder ofte i den fælde da det modsatte viser sig at være tilfældet.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 01:36

Entrepreneur - Jan:
Du er så ensporet at du ikke evner at forstå det der skrives

No @ Jan helt ærligt er dette udsagn den rette Amino ånd ?

Hvad ville du selv sige hvis du fik en sådan sviner på dig ?

Det at du ikke får ret, giver ikke dig ret til at svine andre til. dette burde du være for voksen til at gøre.

Nu bryder jeg mig ikke om "stikkeri", så jeg har hverken givet dig 1 stjerne eller anmeldt indlægget til Amino. Men risikoen for en anden vil gøre det må være latent ?

Fremadrettet ville jeg håbe du ville "opføre" dig ligesom i gamle dage (1-2 år siden). Det var dennegang dejligt og læse dine indlæg. Sågar blev du indstillet til "årets aminoer" såvidt jeg husker.

Men du må forhåbeligt have det godt i Marokko.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 01:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur Jan skrev:

"Jeg kan ikke gøre for at du ikke kan læse eller der er ord du ikke forstår.

Du er så ensporet at du ikke evner at forstå det der skrives, og ja alt hvad jeg foretager mig i dag er baseret på erfaringer fra det øjeblik jeg var i stand til at huske ting, gode som dårlige. Og her er et glimrende eksempel på hvorfor jeg ikke kan være i samme rum som folk af din kaliber - min eneste fejltaglese jeg stadig gør er, at tro folk i almindelighed er intelligente, jeg falder ofte i den fælde da det modsatte viser sig at være tilfældet."

Jeg kan sagtens læse - og jeg forstår nok en del flere ord, end du tror.

Jeg begriber ikke, hvorfor du tyer til et personligt angreb - eller hvorfor "Igang" finder det nødvendigt at nævne, at det nok er fordi at jeg er en kvinde, at jeg nok ikke forstår, hvad der skrives.

Jeg er ikke ensporet, men det er du i høj grad ud fra den måde, du angriber folk på. Du dømmer, fejlvurderer i den grad og stempler herefter folk som uintelligente.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:07

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Entrepreneur - Jan:
Du er så ensporet at du ikke evner at forstå det der skrives

No @ Jan helt ærligt er dette udsagn den rette Amino ånd ?

Hvad ville du selv sige hvis du fik en sådan sviner på dig ?

Den fik jeg skam i næstsidste indlæg på side 4 Smile

Men når folk bliver ved med at skrive noget jeg ikke har skrevet, så er det fordi de ikke forstår indholdet i sætningen. Når man ikke forstår indholdet i en sætning skyldes det oftest en af nogle få faktorer, herunder bl.a. at man ikke forstår det der bliver skrevet, eller ikke vil forstå det der bliver skrevet eller har set sig "ond" på en tilkendegivelse og forståelsen af denne.

Når jeg skriver at jeg ville starte rykkerproceduren, men ikke tilføre renter og gebyrer, hvad er der så svært at forstå ved det?

Folk hader gebyrer og rentetillæg, så hvorfor forøge hadet hvis det er småpenge i forhold til beløbet?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:10

Presta:

Du har ikke forstået at jeg ikke har skrevet du skal lukke butikken ned - det skriver du jo ovenfor- læs dit eget indlæg.

Så det kan da kun bero på at du ikke forstår det jeg skriver eller ikke har evnen til at forstå det jeg skriver. Og hvis ikke du forstår det, så spørg - så får du svar.

Køb ren argan olie her

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 02:29

Entrepreneur - Jan:

Presta:

Du har ikke forstået at jeg ikke har skrevet du skal lukke butikken ned - det skriver du jo ovenfor- læs dit eget indlæg.

Så det kan da kun bero på at du ikke forstår det jeg skriver eller ikke har evnen til at forstå det jeg skriver. Og hvis ikke du forstår det, så spørg - så får du svar.

Det her er ved at være trivielt, forstår du snart selv, hvad du skriver, eller har du så travlt med at fortælle mig, at jeg intet forstår???

Du skriver på side to - og jeg citerer i tilfælde af, at "der er noget jeg har misforstået":

"Havde du haft styr på tingene havde du givet ham adgang til den færdige shop i 3 dage og derefter lukket den indtil der var betalt for arbejdet og først derefter overdraget den."

Gå tilbage til side to, find det indlæg, du selv har skrevet - og stop så herefter med at fortælle mig, at jeg ikke forstår, hvad du skriver, når du ikke engang selv kan huske det.

Jeg gider ikke denne debat længere, og jeg har anmeldt den til Aminos moderatorer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:46

Presta:

Entrepreneur - Jan:

Presta:

Det her er ved at være trivielt, forstår du snart selv, hvad du skriver, eller har du så travlt med at fortælle mig, at jeg intet forstår???

Du skriver på side to - og jeg citerer i tilfælde af, at "der er noget jeg har misforstået":

"Havde du haft styr på tingene havde du givet ham adgang til den færdige shop i 3 dage og derefter lukket den indtil der var betalt for arbejdet og først derefter overdraget den."

Gå tilbage til side to, find det indlæg, du selv har skrevet - og stop så herefter med at fortælle mig, at jeg ikke forstår, hvad du skriver, når du ikke engang selv kan huske det.

Jeg gider ikke denne debat længere, og jeg har anmeldt den til Aminos moderatorer.

Nogle mennesker er sjove Smile

Du skriver i det indlæg du opretter, at du har hjulpet nogen med opsætning af en webshop.

I 2012 betyder det i de fleste tilfælde at man sørger for download af f.eks. magento eller prestashop og uploader det til et domæne og så derefter påbegynder tilretningerne.

Når man så har lavet det man skal og i overensstemmelse med kunden, så godkender denne dette og så er mit forslag at man får denne godkendelse (hvilket f.eks som foreslået kan ske over 3 dage) hvorefter man sørger for der ikke er adgang til admindelen før regningen for udført arbejde er betalt og derefter kan OVERDRAGE det udførte arbejde til kunden. Overdrage betyder her, at man giver kunden alle rettigheder til systemet, og samtidig instruerer i hvordan man lukker af for andres anvendelse, herunder ens egen som udvikler, så der aldrig kan opstå tvivl om hvem der har rettigheder i systemet.

Så når du ikke har taget højde for disse ting (de ting der der forhindrer at folk ikke betaler for dine ydelser) i din forretningsgang, så er det din egen fejl og risiko.

Jeg anbefaler at du rykker men UNDLADER at tillægge renter og gebyrer, så du forøger dine chancer for hurtigere betaling, og jeg forklarer også psykologien i det.

Du skriver at ejeren er god for pengene, hvad skal du så bruge hjælp til? Du kører da bare op til ham og henter pengene, så sparer du frustrationerne her og i dine mails hvor du beder om penge.

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:58

Entrepreneur - Jan:

Du skriver i det indlæg du opretter, at du har hjulpet nogen med opsætning af en webshop.
I 2002 betyder det i de fleste tilfælde at man sørger for download af f.eks. magento eller prestashop og
uploader det til et domæne og så derefter påbegynder tilretningerne.

I dette tilfælde er det beskrevet at Hun har fået adgand til en installeret shop og opgaven består i at lave indstillinger, oprette varer etc.
Så er det jo ikke muligt at give kunden midlertidig adgang indtil der er betalt...
Det vil svare til at tømreren der sætter nye døre/vinduer i dit hus monterer låse hvor du først får nøglen når du har betalt.

Entrepreneur - Jan:

sørger for der ikke er adgang til admindelen før regningen for udført arbejde er betalt

Kan man heller ikke i dette tilfælde af samme årsag som ovenfor

Entrepreneur - Jan:

anbefaler at du rykker men UNDLADER at tillægge renter og gebyrer

Er det ikke det man gør når der sendes mail eller telefonisk forsøges at få kunden til at betale ???

Denne tråd startede som en god debat med forskellige råd hvor flertallet stemte for at den rigtige løsning var at skifte stil og køre den "efter bogen" med rykker, gebyr og evt. incasso hvis den kommer så vidt.
Den startede i mine øjne i ægte aminoånd hvilket var en fornøjelse
Desværre endte den med at nogle få fik spoleret "stemningen" og tog begrebet "mudderkastning" i brug ved at diskutere detaljer hvor ordstilling og formulering i bund og grund var den eneste forskel. Man endte med at svine hinanden til hovedsagligt fordi man ikke havde den samme mening/holdning til tingene.

Det er netop den slags som afholder mig fra at være plusmedlem her på amino.
I "gamle dage" for 1-2 år siden var stilen en helt anden - rigtig "aminoånd" som jeg kunne forstå var et plusmedlemskab værd, men i dag er tonen blevet en helt anden og (efter min mening) mindre tiltalende.

Så ved jeg godt at jeg nu kan få enkeltstjerne for dette indlæg - so what - de stjerne har jo ingen betydning og giver i mine øjne ingen mening
Jeg ved også at jeg blot kan afmelde abonnement på tråden så jeg ikke skal se mere på den snak(hvilket er gjort nu)
Jeg ved også godt at jeg blot kan droppe amino hvis jeg "ikke kan lide lugten i bageriet" (men helt så langt er jeg endnu ikke kommet - der er dog stadig noget godt at komme efter)

Jeg synes det er trist og ærgerligt at Amino'er om nogen ikke kan finde ud af at respektere at vi alle - også iværksættere - har forskellige holdninger og meninger om hvordan tingene skal gribes an og at vi alle har forskellige ambitionsniveauer.

Alt dette, blot min mening og reaktion på endnu en tråd som kørte af sporet og ja jeg skriver selv om noget helt andet end det tråden startede med at omhandle, hviket jeg sikkert også en tilsvining for (det er jo den nye Aminostil anno 2012)

Anyway... God søndag til alle, uanset holdning, køn og intellekt.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)