Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg mine sparsomme penge bedst på effektiv markedsføring?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig indretningsarkitekt og henvender mig både til private og erhvervs kunder.

Da det går ret trægt med af få fat på kunderne, skal jeg have gang i noget effektiv markedsføring.

Selvom jeg sagtens kan køre et stykke vej ud til kunderne, så er det nok mest effektiv med en forholdsvis lokal markedsføring.

Jeg har selv flere idéer, men vil gerne høre jeres mening om hvad der er mest effektiv, så jeg ikke kaster penge efter det forkerte. Nogle af de idéer, jeg har er:

Bybus-streamer

Avis-annoncer

Uddeling af flyers (postkasser, gågade, bilruder)

Sweetdeal.dk

Telefonsalg

Jeg tænker at budskabet i de forskellige forslag nok skal være en kampagne med et eller flere introduktionstilbud.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08

Personligt tror jeg Flyers har størreste effekt når det skal være lokal :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

Du kunne overveje at lave en pressemeddelelse til at starte med, det behøver ikke at koste noget, medmindre du får en professionel til det.

Her gælder det om at finde en vinkel der kan appellere til din målgruppe (og selvfølgelig journalisstikkerne)

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:16
Har du en hjemmeside hvor folk kan finde dig og se noget du har lavet ?
En god placering i google er guld værd.

Ellers kunne jeg forestille mig adwords ville give flere kunder end bus reklame. Her kan du jo også reklamere lokalt.

Facebook og lignende. Du kunne også være aktiv i relevante forums og hjælpe brugerne, og håbe på at få dem over på din egen side.

Ellers ville jeg nok uddele nogle flyers til virksomheder i nærområdet. Der er nok steder at tage fat.

Opslag og avis-annoncer osv.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:19

Se om du kan få en eller flere fra Bloggers delight til at skrive om dig?
Jeg ville personligt henvende mig til det kvindelige segment fra 18-60 år, se om man ikke kan få en artikel igennem et eller flere medier de benytter.

Lokal markedsføring, prøv at se om der ikke er mulighed for at skabe et samarbejde med nogle lokale virksomheder.

Blomsterhandler, frisør, tøjbutikker, isenkræm forretninger, genbrugsbutik, smykkeforretninger und so weiter ... hvilke butikker benytter din målgruppe? 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indretningsarkitekt - prøv at se om du kan lave et samarbejde med din lokale avis, hvor læserne kan sende deres "umulige rum" ind - og tre heldige kan vinde eks tre timers hjælp fra dig - avisen dækker så de tre besøg ved de tre heldige læsere - det er læseværdigt stof - og det er super markedsføring for dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 21:15

Tak for de mange fine svar og gode idéer.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

Rikke Damgaard Sørensen:
Da det går ret trægt med af få fat på kunderne, skal jeg have gang i noget effektiv markedsføring.

Facebook virker bedst hvis man har et lille budget og forstår at bruge det.

Der er en masse mennesker i Kolding der bruger Facebook:

Hvis du nu ved hvilket køn, alder og intresse dine kunder er/har vil du kunne komme super billigt ud til dem vi Facebook.

Hvis du så tilbyder en gratis prøve, en times gratis konsultation eller gratis raport - så vil du uden tvivl se resultater.

-chris

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 07:30

Hej Rikke,

Prøv at vende den om -spørg dine nærmeste omgivelser om et ÆRLIGT svar:

Ville de købe en ydelse som din, hvis de så den på en bybus?

I en annonce?

På en flyer?

osv

Jeg tror også, du godt kan have såvel private som erhvervskunder. Men sats på kun det ene og lad det andet komme som en ekstra genvindst. For du er nødt til at koncentrere dig med de begrænsede midler, man nu har som lille selvstændig.

Selv ser jeg ofte efter BEHOV og kontakter nye kundemuligheder. For mit viedkommende (grafisk produktion + marketing) kunne det være, hvis jeg ser noget, der ikke er "godt nok" - at jeg tager kontakt til firmaet.

For dig ville en mulighed være at holde øje med, hvem der skal til at bygge / renovere.

Muligvis kunne du tage fat i nogle firmaer i byggebranchen og høre, hvornår og til hvem , du kan henvende dig.

B-t-B giver større ordrer end B-t-C - således kunne 1 erhvervsordre der måske være 10 gange så meget værd som  en privatordre.

Held og lykke fra

Bjarne - GET LABELS ApS - www.getlabels.dk

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:00

lav en lokale søgeord optimering sæt dine by ord i titlen skrive lidt på siden hvor bor og lige over også dine kerne ord indretningsarkitekt og arkitekt og skrive en god artiklen om dig på siden skriv om oplevelser i nærområdet , du kan lave en blog på siden eller længere om dig side

få oprette  google maps det viser hvor du bor lokalt på google

husk google viser op til 70 tegn nu

få op ad skal gerne mange kende din side her ekstra ideer tjek konkurrent med mere http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)